22:49:13 20.05.2024
Stiri

STUDIU // R. Moldova, EXEMPLU pentru Armenia, Kosovo, Kîrgîzstan și alte state din Europa centrală și de est

Social 28.05.2015 12:47 Vizualizări798 Autor: Victoria Bortă
STUDIU // R. Moldova, EXEMPLU pentru Armenia, Kosovo, Kîrgîzstan și alte state din Europa centrală și de est


R. Moldova va asigura accesul la educația timpurie de calitate pentru toți copiii de vârstă preșcolară, inclusiv copii cu nevoi speciale, cei de etnie romă, din localitățile rurale și familii vulnerabile.

Acesta este angajamentul luat de autoritățile R. Moldova în cadrul mesei rotunde de prezentare a rezultatelor Studiului „Sporirea acccesului și echității la serviciile de educație și dezvoltare timpurie”, organizată astăzi de către UNICEF și Ministerul Educației al Republicii Moldova.

Expertul internațional Anise Waljee a prezentat rezultatele Studiului independent privind evoluția educației timpurii în șase țări din regiunea Europei Centrale și de Est: Armenia, Bosnia și Herzegovina, Kosovo, Kîrgîzstan, Macedonia și R. Moldova.

Potrivit studiului, R. Moldova este una din țările cu cele mai bune rezultate în acest sens.

„Acum avem parte de o îmbunătățire a situației pe domeniu, pentru că există și proiectele de sprijin, în special cel al Guvernului României în care se depun eforturi de îmbunătățire a infrastructurii instituțiilor de educație timpurie”, a declarat viceministrul Educației, Liliana Nicolaescu-Onofrei.

Deși accesul la educația timpurie s-a dublat, mai mult de o pătrime de copii de vârstă preșcolară de la sat nu au acces la educație timpurie de calitate, comparativ cu accesul universal la oraș.

„În continuare, trebuie să muncim pentru a asigura aceste servicii și în localitățile în care nu sunt asemenea instituții, dar depinde de situație. Sunt situații în care în localitățile respective chiar nu există copii de vârstă timpurie”, mai menționează viceministrul Educației.

R. Moldova este un model în aplicarea inovațiilor, cum ar fi mentoratul, care presupune oferirea suportului pentru educatori la locul de muncă.

„Se pune accent pe individualizarea procesului educațional, e vorba de cunoașterea fiecărui copil și satisfacerea necesităților fiecăruia”, spune Maria Baranov, reprezentant al Institutului de educație preșcolară nr. 116 din Chișinău.

Studiul recomandă îmbunătățirea programelor de educație timpurie, instruirea specialiștilor din sistem și elaborarea politicilor de finanțare în corespundere cu necesitățile copiilor, inclusiv cu susținerea autorităților publice locale.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
20.05.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Vor circula tancuril...

17.05.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anatomia unui scanda...

13.05.2024 09:16 Nicolae Negru Nicolae Negru // Să nu râdem de Maria...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md