Vești bune de la București pentru R. Moldova: Dublarea numărului de poduri rutiere existente peste Prut, până în 2030
„Pentru prima dată, am asumat în Programul de guvernare construirea podurilor peste Prut, iar până în anul 2030 vom dubla numărul podurilor rutiere existente. Valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor patru poduri peste Prut este de 1 100 000 de lei românești fără TVA (peste 220 de milioane de euro - n.r.), pentru fiecare lot în parte, iar sursa de finanțare este asigurată de la bugetul de stat”
R. Moldova va fi unită de România prin mai multe poduri rutiere construite peste Prut.
Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor de la București, a anunțat joi, 9 ianuarie, că a fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru primele patru poduri rutiere noi peste Prut.
Este vorba despre următoarele obiective:
*Podul nou Stânca (𝗥𝗢) - Costești (𝗠𝗗), al cărui amplasament se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al raionului Râșcani, la sud de actualul punct vamal;
*Podul nou Bumbăta (𝗥𝗢) - Leova (𝗠𝗗), al cărui amplasament va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul raionului Leova;
*Podul nou 𝗙ă𝗹𝗰𝗶𝘂 (𝗥𝗢) - 𝗟𝗲𝗰𝗮 (𝗠𝗗), al cărui amplasament se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al raionului Cantemir;
*𝗣𝗼𝗱ul 𝗻𝗼𝘂 𝗥ă𝗱𝘂𝗰ă𝗻𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) - 𝗕ă𝗿𝗯𝗼𝗶𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗), al cărui amplasament se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul raionului Nisporeni.
„Pentru prima dată, am asumat în Programul de guvernare construirea podurilor peste Prut, iar până în anul 2030 vom dubla numărul podurilor rutiere existente. Valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor patru poduri peste Prut este de 1 100 000 de lei românești fără TVA (peste 220 de milioane de euro - n.r.), pentru fiecare lot în parte, iar sursa de finanțare este asigurată de la bugetul de stat. Termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este 12 luni”, a anunțat Scrioșteanu.
Potrivit aceleiași surse, drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, în zona Moldovei, precum Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț - Iași - Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Brăila-Focșani, dar și DX Brăila-Galați.
„Reiterez faptul că am reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) - Giurgiulești (MD) și am demarat procedurile și pentru reabilitarea podurilor Albița (RO) - Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi; Sculeni (RO) - Sculeni (MD); Oancea (RO) - Cahul (MD). De asemenea, suntem în curs de elaborare a proiectului tehnic și, în scurt timp, începem construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut Ungheni (RO) - Ungheni (MD), parte din proiectul Autostrăzii A8, care va avea și punct de trecere a frontierei, interconectând infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova)”, a continuat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor din București.
Potrivit lui Irinel Ionel Scrioșteanu, construcția acestor poduri peste Prut va duce la eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei, la creșterea capacității de transport dintre cele două state, realizarea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T, precum și la fluidizarea și optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța.
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
Profirie Skramtai, un cunoscut dirijor din R. Moldova și fost conducător al Corului „Doina”, s-a stins din viață în Lituania