UTIL // Ce trebuie să faceți, dacă zborul cu avionul a fost reținut sau anulat: Sfaturi de la autorități


În cazul reținerii sau anulării zborului, pasagerii trebuie să întreprindă câteva acțiuni pentru a-și face dreptate.
După ce operatorul aerian „Fly One” a anulat, pe 9 iulie curent, cinci zboruri, Autoritatea Aeronautică Civilă a publicat pașii ce urmează a fi întreprinși de către persoanele afectate:
*În cazul anulării unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, protecția consumatorilor, zboruri anulate - https://www.caa.md/zboruri-anulate-3-30;
*În cazul întârzierii unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, protecția consumatorilor, zboruri întârziate https://www.caa.md/zboruri-intirziate-3-29;
*În cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană pentru o cursă regulată, asistența urmează a fi oferită de către compania dată;
*Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate la adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, la adresa Autorității Aeronautice Civile - adresa: mun. Chişinău, bulevardul Dacia, 80/2. Concomitent, nu ezitați să apelați telefonul consumatorului (022)823583 pentru o consultație.
*În cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistența va fi acordată de către agenția turistică. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate la adresa agenției de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, la adresa Autorității Aeronautice Civile.
Menționăm că „FlyOne” a invocat o problemă tehnică la una dintre aeronave.
„Una din aeronavele FlyOne a avut o defecțiune tehnică, în consecință a fost perturbat întreg orarul de zbor. Imediat ce am depistat această problemă, am întreprins toate măsurile pentru a înlătura defecțiunea și pentru a reuși să onorăm zborurile planificate. Totuși, din cauza crizei pieselor de schimb și a livrării întârziate, această problemă a durat mai mult, iar pe 9 iulie au mai fost anulate unele curse planificate. În tot acest timp am încercat să găsim alternative, la fel, în continuare analizăm toate posibilitățile care ar duce la rezolvarea acestei probleme, însă supraîncărcarea sectorului și criza prin care trecem ne îngreunează procesul”, a explicat atunci compania.
Vicepremierul Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a declarat că a primit și dânsul mai multe plângeri de la cetățeni referitor la anularea curselor de zbor ale companiei „FlyOne”.
„Am dat indicație Autorității Aeronauticii Civile să investigheze în detaliu activitatea acestei companii și să retragă/modifice/suspende actele permisive în cazul în care aceasta nu își poate onora angajamentele față de oamenii cărora le vinde bilete”, a declarat Andrei Spînu.










































































