UPDATE // IMPORTANT pentru cetățenii R. Moldova stabiliți peste hotare: Parlamentul a simplificat procedura pentru obținerea pașaportului cu mențiunea privind autorizația de emigrare sau a actelor de identitate pentru copiii rămași acasă


UPDATE, 14 aprilie // Proiectul de lege care prevede simplificarea proceselor de eliberare a actelor de identitate a cetățenilor Republicii Moldova a fost aprobat joi, în prima lectură, de către deputați.
Știrea din 12 aprilie
Cetățenii Republicii Moldova stabiliți cu domiciliul în străinătate vor avea posibilitatea să obțină pașaportul cu mențiunea privind autorizația de emigrare printr-o procedură simplificată.
O inițiativă în acest sens se află pe masa deputaților și a fost avizată astăzi de către Comisia parlamentară pentru securitate națională, apărare și ordine publică.
Noua procedură presupune excluderea obligativității de a deține buletinul de identitate valabil, prezentării documentelor confirmative ce atestă radierea din evidența militară (pentru cei supuși militar) și a adeverinței privind predarea carnetului de pensionar (pentru persoanele beneficiare de prestații sociale).
Totodată, proiectul prevede reducerea termenului de examinare a cererii privind obținerea autorității de migrare, de la 30 la 20 de zile lucrătoare.
La solicitarea persoanei, termenele pentru eliberarea actelor de identitate și pentru obținerea autorizației de emigrare va putea fi examinată și în termeni mai restrânși.
De asemenea, proiectul de lege reglementează și modalitatea de depunere a cererii pentru obținerea actelor de identitate pentru copiii ai căror părinți sau unic părinte se află peste hotarele republicii pe o perioadă mai mare de două luni.
În acest caz, cererea de eliberare a actelor de identitate va fi depusă de către autoritatea tutelară teritorială în a cărei rază de competență teritorială este locul aflării sau locul de plasament al copilului, cu prezența obligatorie a acestuia.
O altă prevedere se referă la posibilitatea de eliberare a actelor în baza împuternicirii emise prin intermediul Registrului împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice (MPower).
De asemenea, documentul prevede extinderea serviciilor de livrare a actelor de identitate la domiciliu, la reședința temporară sau la locul aflării titularului, prin introducerea serviciul electronic MDelivery.
Totodată, autorii proiectului propun extinderea, până la 10 ani, a termenului de valabilitate a buletinului de identitate provizoriu pentru persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate.













































































