21:38:13 21.11.2024
Stiri

Un tânăr din R. Moldova care s-a format ca AVIATOR la Brașov s-a întors să piloteze la Mărculești

Actualitate 20.09.2020 11:29 Vizualizări3307 Autor: Ziarul National


Un tânăr din R. Moldova care s-a format ca AVIATOR la Brașov s-a întors să piloteze la Mărculești Army.md

Un tânăr din R. Moldova a absolvit Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov, iar astăzi este pilot în cadrul Regimentului de Aviaţie „Decebal” din Mărculești, raionul Florești.

Locotenentul Vitalie Grițco a povestit pentru army.md despre experienţa pe care a trăit-o fiind student al unei instituţii superioare de învăţământ din România, emoţiile primului zbor şi visele pe care vrea să le realizeze.

„Partea cea mai dificilă a unui zbor, dacă e să vorbim din punct de vedere al tehnicii de pilotaj, este aterizarea. Între piloți este un toast: „Să aveți mereu același număr de aterizări și decolări”. Din punct de vedere al instruirii, cel mai dificil, în opinia mea, a fost pilotajul în timpul cazurilor de urgență. Se simulau cedări de hidraulică, autorotația - adică zbor fără motor în timpul căruia necesită antrenate doar defileurile de aer. Trebuia să menții o viteză constantă căzând, fără motor. Era un stres adevărat”.

Înainte de a stăpâni aeronava, orice pilot trebuie să aibă cel puțin două salturi cu parașuta, pentru a se obișnui cu senzația căderii în gol.

„Parașutarea - o parte obligatorie din programul nostru de pregătire. Orice pilot trebuia să aibă cel puțin două salturi cu parașuta înainte de a urca într-o aeronavă, din considerente de siguranță și pentru a se obișnui cu senzația căderii în gol. Însuși saltul cu parașuta a fost un lucru straniu pentru mine. Sincer vorbind, prima mea reacție, când cădeam în gol, a fost: Oare sunt steluța de mare sau nu?’ Asta este o poziție standard, pe care trebuie să o ia un parașutist în timpul căderii libere, pentru ca parașuta să nu se încurce în membrele sale”.

Primul zbor pentru tânărul pilot a fost un șoc. Puterea aeronavei l-a cucerit din primele secunde ale decolării. Din această experiență inedită, Vitalie Grițco a realizat că aeronava nu este o simplă creatură de metal. Dresarea acesteia necesită atitudine diferită, la decolare sau aterizare. „Primul zbor m-a speriat. Desprinderea de la sol, viteza aeronavei m-au făcut să simt toată puterea cailor la decolare. Era de admirat însăși forța pe care o avea aeronava, faptul că tu o țineai în mâinele tale, dar nu o puteai controla. La aterizare, eram uimit cât de blândă poate fi aeronava. Din experiența dată, am înțeles că decolarea necesită ferocitate, iar aterizarea necesită un calm total”.

Vitalie Grițco a reușit să zboare pe avionul PEC-52 și elicopterul IAR 316 B. Acum visează să călătorească prin nori cu F-16, care este de producție americană și Су-35 - de producție rusă.

Tânărul ofițer se află în prezent la Baza Aeriană de Instruire și Formare a Personalului Aeronautic Boboc, unde se pregătește în zbor, pe elicopterul IAR 316 B Allouette, în vederea obținerii brevetului de pilot militar. După brevetare, tânărul locotenent va încadra funcția de pilot la Regimentul de Aviație „Decebal” din Mărculești, Republica Moldova.

Citiți mai multe detalii AICI.

Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
18.11.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Alte alegeri, cam ac...

15.11.2024 09:04 Nicolae Negru Nicolae Negru // Supărările și demnit...

11.11.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Remanierile necesare...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cum credeți, va reuși justiția din R. Moldova să pedepsească persoanele implicate în operațiunea privind cumpărarea voturilor la ultimele alegeri din R. Moldova, cu bani din Federația Rusă?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md