Un tânăr din R. Moldova care s-a format ca AVIATOR la Brașov s-a întors să piloteze la Mărculești
Un tânăr din R. Moldova a absolvit Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov, iar astăzi este pilot în cadrul Regimentului de Aviaţie „Decebal” din Mărculești, raionul Florești.
Locotenentul Vitalie Grițco a povestit pentru army.md despre experienţa pe care a trăit-o fiind student al unei instituţii superioare de învăţământ din România, emoţiile primului zbor şi visele pe care vrea să le realizeze.
„Partea cea mai dificilă a unui zbor, dacă e să vorbim din punct de vedere al tehnicii de pilotaj, este aterizarea. Între piloți este un toast: „Să aveți mereu același număr de aterizări și decolări”. Din punct de vedere al instruirii, cel mai dificil, în opinia mea, a fost pilotajul în timpul cazurilor de urgență. Se simulau cedări de hidraulică, autorotația - adică zbor fără motor în timpul căruia necesită antrenate doar defileurile de aer. Trebuia să menții o viteză constantă căzând, fără motor. Era un stres adevărat”.
Înainte de a stăpâni aeronava, orice pilot trebuie să aibă cel puțin două salturi cu parașuta, pentru a se obișnui cu senzația căderii în gol.
„Parașutarea - o parte obligatorie din programul nostru de pregătire. Orice pilot trebuia să aibă cel puțin două salturi cu parașuta înainte de a urca într-o aeronavă, din considerente de siguranță și pentru a se obișnui cu senzația căderii în gol. Însuși saltul cu parașuta a fost un lucru straniu pentru mine. Sincer vorbind, prima mea reacție, când cădeam în gol, a fost: Oare sunt steluța de mare sau nu?’ Asta este o poziție standard, pe care trebuie să o ia un parașutist în timpul căderii libere, pentru ca parașuta să nu se încurce în membrele sale”.
Primul zbor pentru tânărul pilot a fost un șoc. Puterea aeronavei
Vitalie Grițco a reușit să zboare pe avionul PEC-52 și elicopterul IAR 316 B. Acum visează să călătorească prin nori cu F-16, care este de producție americană și Су-35 - de producție rusă.
Tânărul ofițer se află în prezent la Baza Aeriană de Instruire și Formare a Personalului Aeronautic Boboc, unde se pregătește în zbor, pe elicopterul IAR 316 B Allouette, în vederea obținerii brevetului de pilot militar. După brevetare, tânărul locotenent va încadra funcția de pilot la Regimentul de Aviație „Decebal” din Mărculești, Republica Moldova.
Citiți mai multe detalii AICI.
Candidatul PNL la funcția de PREȘEDINTE al României, Nicolae Ciucă, despre escaladarea războiului din Ucraina, cum ar sprijini R. Moldova și dacă ar da ordinul Armatei Române: „Vă ordon, treceți Prutul”
Dosarul „INTERPOL”: Sechestre de 11 milioane de lei aplicate de ARBI
Ultimul sondaj privind prezidențialele din România: Ciucă, singurul candidat ce are șanse să îl depășească pe Simion pentru turul 2