Un agent economic din R. Moldova care NU a vrut să-i înlocuiască unui cumpărător mașina de spălat vase care s-a stricat în perioada de garanție, OBLIGAT de judecători să-i plătească DAUNE clientului
Deși bunul pe care l-a vândut s-a stricat în perioada de garanție oferită clientului, agentul economic a refuzat să-și îndeplinească obligațiunile.
Un cumpărător din R. Moldova s-a adresat în instanța de judecată după ce mașina de spălat vase s-a deteriorat, iar agentul economic de la care a cumpărat-o a refuzat să i-o repare sau să i-o înlocuiască.
Păgubașul a fost ajutat în instanță de Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) și a obținut câștig de cauză, mai ales că cerința sa se încadra în termenul de garanție oferit de magazin.
Instanța de judecată a decis încasarea din contul agentului economic a unui prejudiciu material în mărime de 7 799 de lei sau costul mașinii de spălat vase care s-a stricat, precum și a unei sume de 1 000 de lei cu titlu de prejudiciul moral.
APCSP amintește cumpărătorilor că un comerciant are obligația să remedieze problema în termen de cel mult 14 zile calendaristice fie de la data la care consumatorul a reclamat neconformitatea, fie de la data la care consumatorul a predat produsul cu probleme.
Aceeași sursă atrage atenția că mulți comercianți încearcă să îi inducă în eroare pe clienți cu privire la drepturile acestora și îi sfătuiețte pe cumpărători să apeleze la Agenție, dacă ajung la situații dificile în relația cu agenții economici.
Israelul deschide ambasadă în R. Moldova, decizie salutată de autoritățile de la Chișinău: „Va contribui la extinderea dialogului politic, dezvoltarea relațiilor economice și comerciale”
Nicolae Negru // Delirul imperial înainte de armistițiu?
TOPUL celor mai puternice pașapoarte din lume: Al României e pe 39, iar al R. Moldova - pe 91