Transportatorii din România insistă pe construcția unei autostrăzi spre R. Moldova
Federaţia Operatorilor de Transport din România (FORT) cere autorităţilor să includă în Master Planul de Transport pentru următorii ani construcția autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, argumentând că realizarea acestei şosele va genera apariţia de noi locuri muncă şi creşteri pentru turism şi exporturi.
„Guvernul României, în ansamblul său şi Ministerul Transporturilor trebuie să conştientizeze că, fără autostradă, regiunea Moldova rămâne condamnată la sărăcie, fiind imperios necesară deschiderea reală spre vestul ţării. Facem un ultim apel la domnul prim-ministru Victor Ponta şi la domnul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, de a prioritiza realizarea autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, aceasta însemnând liantul care ar facilita apropierea regiunii Moldovei cât şi a Republicii Moldova de restul ţării, atât în ceea ce priveşte transportul rutier cât şi nivelul de trai", se arată într-un comunicat al FORT, citat de antena3.ro.
Autostrada ar permite conectarea României şi Ungariei cu Republica Moldova şi Ucraina şi scurtarea rutei europene Est-Vest cu peste 300 de kilometri. Autoritățile europene s-au arătat dispuse să finanțeze construcția drumului.
„Autostrada ar lega regiunea de est a Uniunii Europene de regiunea de vest, cu tranzitul prin România, ar implica o creştere cu circa 30% a turismului şi a locurilor de muncă şi o majorare cu aproximativ 30% a exporturilor. Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni ar însemna o îmbunătăţire exponenţială de 50-60% a reţelei de transporturi a României", argumentează FORT.
Amintim că fostul ministru al Transporturilor Dan Şova a declarat că lucrările de construcţie a autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni ar putea începe în 2015 și va fi finanţată cu bani din acciza la combustibil şi fonduri europene. Actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a revizuit drastic Master Planul pentru Transport și a exclus construcția acestui traseu.
Până în 2030, România ar trebui să construiască 656 de kilometri de autostradă şi 2 226 de kilometri de drumuri expres. Şova promitea în aprilie 1 800 de kilometri noi de autostradă până în anul 2020.
Regim preferențial pentru rezidenții Zonelor Economice Libere din R. Moldova până în 2034: Facilitățile la plata taxelor vamale, menținute până la 1 ianuarie 2029
Cei care și-au VÂNDUT votul, dar și cei care au mituit alegătorii în această toamnă nu scapă de pedeapsă. Organele de drept au aplicat deja AMENZI în sumă de peste șapte MILIOANE de lei pentru „corupere electorală pasivă”
Anatol Șalaru, sprijin pentru Adrian Dupu, candidat PNL la Senatul României: „Activitatea sa în Republica Moldova este extraordinară”