TOP NAȚIONAL // Liceul Teoretic Republican „Aristotel”, instituția de învățământ a anului 2024: Cea mai mare medie și cei mai mulți absolvenți cu nota 10 pe linie la BAC
Liceul Teoretic Republican „Aristotel” din municipiul Chișinău este un model de excelență în educație
Singura instituție de învățământ din R. Moldova cu media mai mare de nota 9 la sesiunea de Bacalaureat 2024 a fost Liceul Teoretic Republican „Aristotel” din municipiul Chișinău – 9,02. Liceul și-a menținut poziția din anul trecut, atunci când la fel s-a situat pe primul loc, cu media 9,03.
Mai mult, din cei 57 de absolvenți de liceu cu 10 pe linie la BAC 2024, zece și-au făcut studiile la LTR „Aristotel”, performanță greu de egalat de către alte instituții de învățământ.
De asemenea, elevii liceului înregistrează rezultate înalte la concursurile școlare, la olimpiade, dar și la alte activități, organizate în republică și peste hotare.
„Viața” școlară la „Aristotel” este una „vie”, elevii fiind antrenați în evenimente importante ale capitalei care îi țin la curent cu transformările societății și le dezvoltă personalitățile, în concursuri interne și externe, dezbateri pe teme de actualitate și, evident, distracții.
Accent pe individualitatea fiecărui elev
Abordarea inovatoare a procesului educațional, aplicată la Liceul Teoretic Republican „Aristotel” din municipiul Chișinău, s-a dovedit a fi „câștigătoare” atât pentru elevi, pentru că le asigură rezultate academice remarcabile, cât și pentru părinții acestora, dar și pentru colectivul pedagogic al instituției.
Pavel Cerbușca, doctor în pedagogie, directorul LTR „Aristotel”, a declarat pentru Ziarul NAȚIONAL că „secretul” acestor performanțe constă în oferirea unui cadru propice dezvoltării tuturor tipurilor de inteligențe, mai exact liceul pune accent pe individualitatea fiecărui elev, valorificând potențialul unic al fiecăruia.
„Un element-cheie al succesului instituției este implementarea unui plan-cadru individualizat. Elevii au oportunitatea de a-și alege disciplinele de studiu în funcție de interesele personale și de aspirațiile lor profesionale, sub ghidarea atentă a profesorilor. Acest sistem flexibil stimulează motivația intrinsecă a elevilor, pregătindu-i pentru provocările viitorului”, ne-a spus Pavel Cerbușca.
Elevi-mentori pentru colegii lor
Promovarea mentoratului este un alt pilon central al culturii organizaționale și al filosofiei educaționale de la LTR „Aristotel”.
„Elevii cu performanțe academice deosebite devin mentori pentru colegii lor, sprijinindu-i în procesul de învățare. Această abordare nu doar că sporește colaborarea, ci și consolidează cunoștințele mentorilor, conform principiului învățăm mai bine învățând pe alții. Atmosfera școlii este prietenoasă și stimulativă, favorizând o învățare eficientă. Relațiile cordiale între profesori și elevi, precum și activitățile extracurriculare bine organizate creează un mediu în care elevii se simt în siguranță și motivați să își atingă potențialul maxim”, a adăugat doctorul în pedagogie Pavel Cerbușca, directorul Liceului Teoretic Republican „Aristotel”, care reprezintă un model educațional în R. Moldova, fiind o sursă de inspirație și pentru alte instituții de învățământ din republică.
Importante sunt experiențele liceenilor școliți la „Aristotel” și recunoștința pe care aceștia o poartă pentru profesorii lor.
„Gândindu-mă adesea la anii de liceu, sunt recunoscătoare pentru toate oportunitățile pe care le-am avut și care m-au transformat în persoana ce sunt azi”, declară în ultimul „Almanah” al LRT „Aristotel” Cătălina Șagan, absolventă a promoției 2017, astăzi expertă în Cyberecurity și Computer Science.
VIDEO, FOTO // A.S.I.C.S., exemplu de responsabilitate socială în R. Moldova. Asociația a primit o diplomă de EXCELENȚĂ în cadrul Galei Hospices of Hope Moldova
Nicolae Enciu // Revoluția din Decembrie 1989, moment decisiv în istoria contemporană a României: 1989 - prăbușirea imperiului lui Stalin în Europa Centrală și de Est
A convins mai multe persoane să ia credite de la BEM, dar banii au ajuns pe contul personal: 11 ani de pușcărie și 4,7 milioane de lei întoarse BEM-ului