Studiu de fezabilitate: R. Moldova va procura un nou pod plutitor pentru cetățenii din raionul Dubăsari care locuiesc pe cealaltă parte a Nistrului și feribotul este unica modalitate de a ajunge acasă
Infrastructura sistemului de navigație în perimetrul platoului Cocieri va fi modernizată, anunță autoritățile. În zonă locuiesc aproape 10 mii de cetățeni din comunele Molovata Nouă, Cocieri și Corjova, raionul Dubăsari, și unica modalitate a lor de a ajunge acasă fără a fi verificați ilegal de așa-zișii vameși transnistreni este feribotul.
Reprezentanta rezidentă interimară PNUD în Republica Moldova, Andrea Cuzyova, le-a prezentat luni, 6 martie, viceprim-ministrul pentru Reintegrare, Oleg Serebrian, și șefului Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova, Jānis Mažeiks, în timpul vizitei efectuate în comunele Cocieri și Molovata Nouă din raionul Dubăsari, studiul de fezabilitate al „Bacului Molovata”, care urmează a fi modernizat.
Podul plutitor este unica modalitate de circulație între cele două maluri ale Nistrului, în contextul prezenței pe calea rutieră a infrastructurii ilegale a posturilor de control ale Tiraspolului.
„Înțelegem foarte bine importanța proiectului dat. Sunt circa 10 000 de locuitori pe platoul Cocieri care depind de acest feribot. O bună parte din trafic este și din raioanele necontrolate de către autoritățile constituționale. E și acesta un factor important ce trebuie luat în considerare, dar pentru locuitorii din localitățile de pe platoul Cocieri podul plutitor e vital. Costul unui pod peste Nistru în acest perimetru s-ar ridica la câteva sute de milioane de euro, implicit un pod plutitor e pentru moment soluția cea mai potrivită”, a spus vicepremierul Oleg Serebrian.
Studiul de fezabilitate a fost elaborat în cadrul Programului Măsuri de Consolidare a Încrederii (EU-CBM V), finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD în Republica Moldova. Documentul conține recomandări pentru modernizarea echipamentului și dotărilor Î.S. „Bacul Molovata” cu unități plutitoare adaptabile contextului local, precum și formulate soluții tehnice pentru realizarea acestora.
Biroul Politici de Reintegrare informează că, la această etapă, studiul de fezabilitate a stabilit oportunitățile de modernizare a infrastructurii de coastă și de amplasare a infrastructurii de mentenanță.
Povestea TRAGICĂ a celor mai cunoscuți cvintupleți din lume: Cele cinci fetițe, separate de familie și expuse ca la grădina zoologică
Moartea misterioasă a geniului Eminescu sau cine a vrut să îl facă nebun?
FOTO // Drumul LUNG al unui test pentru COVID-19, rezultatele căruia sunt gata în cel puțin opt ore: Cum decurge o zi de muncă a angajaților de la laboratorul virusologic al Agenției Naționale pentru Sănătate Publică