Numărul turiştilor moldoveni în România a SCĂZUT
Numărul turiştilor moldoveni care au ales să se odihnească în perioada sărbătorilor de iarnă în România a scăzut cu 25-30 la sută. Anunţul a fost făcut de către Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova (FPTM) şi cea de Promovare Turistică din România (FAPT).
Potrivit FTPM, în topul preferinţelor turiştilor moldoveni care au ales să meargă în acest an în România a fost staţiunea Poiana Braşov, Predeal şi Sinaia. Acestea sunt urmate de Bansko (Bulgaria), Viena (Austria) şi Cortina D’Ampezzo (Italia). În acest an, solicitată a fost şi staţiunea Bucovel (Ucraina), datorită preţurilor scăzute şi ofertelor promovate în R. Moldova.
Una dintre cauzele care i-a determinat pe moldoveni să renunţe la o vacanţa de iarnă în munţi a fost criza politică şi economică din R. Moldova, dar şi liberalizarea circulaţiei turistice pentru cetăţenii moldoveni, care pot calatori în UE fără viză, ceea ce i-a făcut să aleagă şi alte destinaţii europene, în afară de Romania, dar mai ales de absenţa promovării României ca destinaţie în R.Moldova.
„Indiferent de efectele crizei cu care se confruntă bugetele de vacanţă ale moldovenilor, România a scăzut consistent şi îngrijorător în preferinţele de vacanţă ale turiştilor moldoveni, și aceasta este o consecinţă directă a absenţei promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa din R. Moldova. În ultimii şase ani, ANAT şi mai ales Federaţia de Promovare Turistica din România au dus o campanie continuă de promovare a destinaţiilor româneşti către agenţiile de turism şi turiştii moldoveni, împreună cu Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova. De exemplu, Asociaţiile de Promovare Litoral - Delta Dunării, Bucovina, Râşnov, Braşov şi Prahova au derulat acţiuni şi campanii de promovare către această piaţă - pe care o considerăm strategică pentru Romania. În urma unor asemenea acţiuni de promovare, numărul turiştilor moldoveni care au ales Litoralul Romanesc, în vara 2015, a crescut consistent. Din păcate, Autoritatea Naţională de Turism nu a reuşit să deruleze nicio campanie de promovare pe R. Moldova de mai mulţi, iar prin simpla participare de 3-4 zile la Expoziția de Turism din R. Moldova nu ai cum să obții alte rezultate în afară de acela de a bifa prezența la un Târg. Considerăm ca inacceptabilă lipsa unei strategii si a rezultatelor în promovarea României ca destinaţie de vacanţă pe piața vecină și prietenă, în comparaţie cu eforturile de promovare pe care continua să le facă Bulgaria, Turcia și alte destinații concurente”, a spus preşedinte FAPT, Corina Martin.
„Problemele legate de trecerea frontierei de-a lungul ultimilor ani îşi spun de asemenea cuvântul, pentru ca staţionarea de câte şase ore în vamă a unui autocar cu turişti moldoveni (minimum 15 de autocare zilnic în perioada 02 – 06 ianuarie a fiecărui an!) face ca dorinţa turiştilor de a ajunge în vacanţă la munte în România să scadă sau, mai rău, să dispară. Continuăm parteneriatul cu Federația de Promovare din Romania ( FAPT) si vom cere autorităţilor române simplificarea procedurilor de control de frontieră pentru turiştii moldoveni. Mai mult, vom continua să solicităm autorităţilor române să demareze, în sfârşit, o campanie de promovare pe R.Moldova, dar am înţeles că nu există buget în acest sens. Este regretabil că Romania nu se promovează în R.Moldova”, este de părere preşedintele FPTM, Alex Filipschi.
Candidatul PNL la funcția de PREȘEDINTE al României, Nicolae Ciucă, despre escaladarea războiului din Ucraina, cum ar sprijini R. Moldova și dacă ar da ordinul Armatei Române: „Vă ordon, treceți Prutul”
Dosarul „INTERPOL”: Sechestre de 11 milioane de lei aplicate de ARBI
Ultimul sondaj privind prezidențialele din România: Ciucă, singurul candidat ce are șanse să îl depășească pe Simion pentru turul 2