01:36:00 23.11.2024
Stiri

Soluția care poate SALVA „Calea Ferată din Moldova”, propusă la Chișinău: Tramvaie cu acumulatoare electrice produse în R. Moldova, pe șinele de cale ferată. „Costurile ar scădea esențial”

Actualitate 21.05.2024 12:53 Vizualizări4597 Autor: Ziarul National
Soluția care poate SALVA „Calea Ferată din Moldova”, propusă la Chișinău: Tramvaie cu acumulatoare electrice produse în R. Moldova, pe șinele de cale ferată. „Costurile ar scădea esențial”


Întreprinderea de stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM), care se confruntă cu probleme financiare serioase, ar putea avea cheltuieli mult mai mici, dacă pe șinele de cale ferată care străbat republica ar circula tramvaie, nu trenuri.

Ideea „năstrușnică” a fost lansată astăzi, în cadrul celei de-a treia ediții a „Moldova Electronics Forum”, desfășurată la Chișinău, de către Vitalie Eșanu, președintele Asociației Companiilor din Industria Electronică din Moldova (ACEM) și director al întreprinderii tehnico-științifice „Informbusiness”, fondate în anul 1990.

Compania lui Vitalie Eșanu, cunoscută pentru construcția autobuzelor și troleibuzelor cu parcurs autonom, care circulă inclusiv pe cele nouă rute din Chișinău ce leagă suburbiile de capitală, intenționează să lanseze un tramvai pe calea ferată din Chișinău, de la Ghidighici până la Sângera, pentru a demonstra eficiența unui asemenea tip de transport atât din punct de vedere al cheltuielilor suportate, cât și al protejării mediului.

„Asta ar simplifica și transportul. Nu mai construim infrastructură, electricitate necesară tramvaiului, dar, folosind sistemele de încărcare pe care le avem noi la întreprindere, le punem pe tramvai, iar tramvaiul va merge ca trenul din colo încoace. Pentru Calea Ferată din Moldova, costurile ar scădea esențial”, a declarat Vitalie Eșanu, a cărui companie produce, începând cu anul 2007, echipamente pentru tramvaie și a participat, acum șapte ani, la modernizarea unui tramvai din Iași, România.

Aceeași sursă a dezvăluit că în prezent testează, împreună cu uzina din Cernigov, Ucraina, un autobuz electric de 9 metri, cu mai puține acumulatoare în comparație cu cele de 12 metri, care ar putea reprezenta o soluție mai ieftină pentru transportul public din orașele mici ale R. Moldova, unde „nu are sens să construiești infrastructură pentru troleibuze”, având în vedere numărul mic de locuitori, de până la 100 000 de persoane.

„Vrem să schimbăm tendința. Astăzi în R. Moldova sunt patru orașe care au transport electric, dar această tendință nu poate fi dezvoltată. Împreună cu uzina din orașul Cernigov, cred că într-o lună se termină testările, venim cu un autobuz electric de 9 metri, care o să aibă mai puține baterii și o să consume mai puțin”, a spus Vitalie Eșanu.

Menționăm că întreprinderea lui Vitalie Eșanu este cea care a lansat, în 2015, primul troleibuz electric în Chișinău, pe ruta spre aeroport, iar echipamentele acesteia sunt exploatate în prezent în 170 de orașe ale lumii, în special în spațiul CSI. Aceeași companie urmează să livreze în scurt timp la Bălți 22 de troleibuze cu parcurs autonom.

Întreprinderea „Informbusiness”, primul producător de transport din R. Moldova autorizat la nivel internațional, a construit și autobuzul care se încarcă toată noaptea și poate circula a doua zi, autonom, 400 de kilometri.

Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
22.11.2024 09:09 Nicolae Negru Nicolae Negru // Război și Pace, Stra...

18.11.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Alte alegeri, cam ac...

15.11.2024 09:04 Nicolae Negru Nicolae Negru // Supărările și demnit...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cum credeți, va reuși justiția din R. Moldova să pedepsească persoanele implicate în operațiunea privind cumpărarea voturilor la ultimele alegeri din R. Moldova, cu bani din Federația Rusă?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md