SMART // Municipiul Străşeni începe transformarea digitală, cu sprijinul unei companii din România: Problemele localității, într-o aplicație de pe telefonul mobil
Aplicaţie de relaţionare SMART cu locuitorii, la Strășeni
Administrația publică din Strășeni pune la dispoziția tuturor locuitorilor, începând cu luna iunie curent, o aplicație mobilă prin care aceștia se pot implica în soluționarea problemelor la nivel de comunitate și pot sesiza problemele pe care le întâmpină.
Aplicația CityHealth este oferită gratuit de către primărie, iar cetățenii pot transmite rapid, cu ajutorul acesteia, sesizări, au acces la informații de maxim interes, sunt la curent cu ultimele noutăți, participă la sondaje de opinie, sunt conectați la dezvoltarea orașului și implicați direct în acest proces.
La rândul lor, reprezentanții administrației publice vor putea informa cetățenii în timp real cu privire la evenimente, acțiuni sau situații de interes public și trimite atenționări în caz de situații de urgență, pentru a lua măsuri imediate.
Digitalizarea este una dintre direcțiile strategice de acțiune ale echipei administrative din Strășeni, care are în plan ca, în a doua etapă, să vină cu o serie de noi soluții inteligente, printre care și una de monitorizare a parcărilor din oraș, astfel încât cetățenii să poată vedea în timp real disponibilitătile, zonele în care sunt lucrări sau limitări de trafic.
Ce presupune aplicația CityHealth
Platforma de e-administrare pune la dispoziția utilizatorilor săi module de informare și comunicare în timp real cu cetățenii, de raportare a problemelor și transmitere de sugestii, de participare în campanii de bugetare participativă și sondaje de opinie etc.
Astfel, din momentul în care un cetățean a descărcat și instalat aplicația CityHealth pe telefonul mobil, acesta are opțiunea de a se înregistra cu o adresa de email și parola sau direct cu contul de Facebook, iar după selectarea „Strășeni” ca localitate de reședință, va deveni conectat la informațiile transmise de autoritățile locale, va putea trimite în mai puțin de un minut raportări legate de orice probleme din oraș care afectează activitatea dânsului și altor cetățeni în mod direct sau indirect, va putea veni cu sugestii și exprima în mod direct părerea cu privire la diverse măsuri luate la nivel local.
Reprezentanții administrației publice vor primi instant aceste sugestii și raportări și le vor răspunde în cel mai scurt timp cu putință direct în aplicația mobilă, fără a fi nevoie de trimiterea unei înștiințări prin poștă sau de deplasarea cetățeanului la Primărie.
Cetățenii pot fi la curent cu parcursul sesizării lor, ce acțiuni s-au depus pentru rezolvare, pot avea acces la informații cu privire la activitățile reprezentanților administrațiilor locale și la ceea ce se întamplă la nivel de comunitate.
Soluția este dezvoltată, furnizată și implementată de către LIFE IS HARD|Work Soft, o companie de tehnologie din România, specializată în digitalizarea companiilor și comunităților locale, iar aplicația CityHealth a câștigat deja, multiple premii la concursuri internaționale de IT și este utilizată în peste 50 de comunități la nivel internațional.
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
Profirie Skramtai, un cunoscut dirijor din R. Moldova și fost conducător al Corului „Doina”, s-a stins din viață în Lituania