19:43:28 30.01.2025
Stiri

Schimbări majore în noul sezon de F1! Cum vor arăta noile monoposturi şi ce reguli au fost introduse!

Sport 02.01.2014 17:36 Vizualizări1284 Autor: Ziarul National
Schimbări majore în noul sezon de F1! Cum vor arăta noile monoposturi şi ce reguli au fost introduse!

Sezonul 2014 al Formula 1 este unul al marilor schimbări. Monoposturile vor avea motoare şi şasiuri noi, în timp ce în cazul piloţilor, doar o singură echipă – Mercedes - şi-a păstrat echipa de anul trecut.

Primele teste pentru actualul sezon de Formula 1 sunt programate pentru perioada 28-31 ianuarie şi vor avea loc pe circuitul de la Jerez, în Spania. Data a fost încercuită de mulţi specialişti ca fiind una extrem de importantă, având în vedere numeroasele schimbări pe care le vor suferi monoposturile din actualul sezon. Practic, sezonul 2014 dă startul unei noi revoluţii în Marele Circ, atât din punct de vedere al motoarelor utilizate în competiţie, cât şi în ceea ce priveşte şasiurile utilizate de cele 22 de monoposturi aflate la start.

Probabil cea mai mare modificare este cea a tipului de motor folosit pentru a propulsa monoposturile din Formula 1. Vechile propulsoare V8 de 2,4 litri vor fi înlocuite cu motoare mai mici, V6 de 1,6 litri, numite acum ”power trains”. Schimbarea motorului va duce, teoretic, şi la o reducere a numărului de cai putere de la 780 – cât aveau motoarele din epoca 2006-2013 – la doar 620, având în vedere că propulsorul va fi turbo.

Însă aici intervine o altă modificare de regulament. În fiecare monopost de Formula 1 vor fi instalate două motoare electrice, cu unul mai mult decât în anii precedenţi. Astfel, sistemul KERS dispare şi va fi înlocuit de un simplu ERS, un sistem care înmagazinează de zece ori mai multă energie ca în trecut. Astfel, dacă vechiul KERS producea 60 kw care puteau fi folosiţi pe doar 6,7 secunde dintr-un tur de pistă, ERS va produce 120 kw, pentru 30 de secunde dintr-un tur. Motiv pentru care câţiva ingineri din Formula 1 au spus pentru BBC că noul ”power train” va ajunge chiar şi la 820 de cai putere!

Interesant este şi că motoarele trebuie să fie mult mai eficiente. Dacă până acum consumul mediu pe cursă era de 160-170 de litri de carburant, acesta trebuie redus în 2014 până la 100 de litri pe cursă şi maximum 100 de litri consumaţi pe oră.

Un nas mai alungit, monoposturi mai urâte


Modificări nu vor exista doar în compartimentul propulsoarelor, ci şi în cel al şasiurilor. Situaţia se schimbă radical în partea din faţă a maşinii, acolo unde noile reglementări FIA spun că diferenţa de nivel dintre baza cockpitului şi podeaua maşinii trebuie să fie de 625 mm. Totodată, peretele de la picioarele pilotului şi podeaua maşinii trebuie să aibă o distanţă de maximum 525 mm, în timp ce nasul maşinii trebuie să fie situat la 185 mm de podea, cu 365 mm mai puţin decât în 2013.

Practic, vom vedea monoposturi cu o aripă faţă alungită, forma fiind total schimbată faţă de anii trecuţi, care ar putea duce la designuri ciudate din punct de vedere estetic. O altă noutate este schimbarea sistemului de evacuare, efectul Coandă dispărând în acest an din cauza noilor modificări. Deocamdată, e clar doar că monoposturile vor fi mult schimbate, atât din punct de vedere aerodinamic, cât şi al performanţelor. Însă previziuni nu se pot face decât în momentul în care primele teste vor fi efectuate.

Noul sezon de Formula 1 începe pe 16 martie, la Melbourne

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

27.12.2024 09:10 Nicolae Negru Nicolae Negru // Maia Sandu, al doile...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cine credeți că va prelua puterea în R. Moldova, după alegerile parlamentare din 2025?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md