SCANDAL privind trenurile moldovenești renovate: „Bagă în rezervor motorină cu apă sau rugină”
Directorul general al societății „Electroputere VFU” Pașcani, Cătălin Cornea, acuză Căile Ferate din Moldova că nu au exploatat corespunzător trenurile renovate, ceea ce a și dus la defecțiunea acestora și respinge zvonurile conform cărora motivul ar fi starea tehnică proastă, se arată într-un interviu publicat de eco.md.
Potrivit lui Cătăin Cornea, partea română a implicat partea moldovenească pe tot parcursul proiectului și a fost instruită o echipă de tehnicieni. „Spre surprinderea noastră, până în clipa de față nu există suficienți tehnicieni ai CFM care să cunoască cum funcționează sistemele, în ciuda faptului că noi mereu ne-am oferit să instruim personalul tehnic. De pildă, cum să ceri de la un tren, oricât de performant, să circule la infinit, dacă nu schimbi uleiul conform recomandărilor producătorului, la 15.000 km, ci aștepți 82.000 de km până când motorul se calează, dacă nu schimbi filtrele, dacă bagi în rezervor motorină amestecată cu apă și cu un conținut mai ridicat de sulf decât cel acceptat sau dacă motorina pe care o folosești conține rugină? Toate acestea sunt lucruri demonstrate, inclusiv cei de la „Volvo” au fost surprinși de modul de exploatare și de întreținere a motoarelor”, a afirmat Cătălin Cornea.
Reprezentantul societății de la Pașcani spune că, după livrarea trenurilor, compania română a fost nevoită să asigure partea de întreținere și de efectuare a reviziilor, deși nu avea nicio obligație contractuală în acest sens. Cătălin Cornea a mai afirmat că, după ce a avut loc ultimul accident, au fost detașați specialiști din România pentru a monitoriza și a informa în legătură cu necesitatea întreținerii automotoarelor, deși, iarăși, nu era vorba despre obligațiile părții române.
„Aceste accidente ne afectează reputația, iar asta este foarte important pentru noi, întrucât intenția noastră era - și este și acum - să dezvoltăm produsul în tot spațiul CSI și în Țările Baltice. Acest plan era și în beneficiul CFM. Este o piață de peste 700 de trenuri, ceea ce ar însemna pentru partea moldovenească locuri de muncă, taxe și impozite, stimularea industriei. Scopul nostru a fost să avem un produs foarte bun, nu să facem profit. De aceea, marja de profit pentru noi a fost de doar 2%”, a mai spus directorul „Electroputere VFU”.
Amintim că mai multe trenuri renovate s-au defectat după o perioadă scurtă de la punerea lor pe șine. Astfel, recent a izbucnit un incendiu într-un tren renovat la Pașcani. Proprietarul societății române, Gruia Stoica, este cercetat penal pentru faptul că ar fi prejudiciat R. Moldova cu 12 milioane de euro.
VIDEO // Un nou atac armat în Sydney. Patru persoane au fost înjunghiate într-o biserică, în timpul slujbei. Momentul, transmis LIVE
Ce se întâmplă dacă înghiți sâmburii de măsline? Nici nu-ţi imaginezi
Marina Tauber oferă DETALII despre mitingul de duminică. Deputata infirmă că s-ar pregăti destabilizări: „Va fi o acțiune pașnică. Protestele, mitingurile sunt acțiuni democratice”