Rusia a fost prinsă în CAPCANĂ de o putere nucleară. Putin dă rateu după rateu
După declanșarea invaziei din Ucraina în 2022 și efectul de bumerang asupra Rusiei cauzat de sancțiunile occidentale, Vladimir Putin a încercat să redirecționeze exporturile Moscovei după pierderea pieței europene.
Acum însă liderul de la Kremlin dă rateuri în relația cu India, o putere nucleară, odată cu scăderea drastică a importurilor de petrol rusești ale Indiei. Rusia a fost prinsă în capcană de New Delhi din cauza schemei inteligente de plată, în rupii, favorabile Indiei, care a perturbat livrările de țiței ieftin.
Importurile de petrol din India, în decembrie 2023, din Rusia sunt cele mai scăzute din ianuarie, dar în ciuda provocărilor, Moscova rămâne principalul furnizor de țiței al Indiei, potrivit BTimes Online.
Importurile de țiței din India de la cel mai mare furnizor al său, Rusia, au scăzut în decembrie la cel mai scăzut nivel din ianuarie 2023, deoarece șase tancuri care transportau petrol tip Sokol nu au putut livra din cauza problemelor de plată pe fondul înăspririi sancțiunilor, potrivit companiei de informații Kpler.
După ce au crescut la un record de 2,15 milioane de barili pe zi în luna mai, importurile de petrol din Rusia au fluctuat în scădere, înregistrând o scădere bruscă între noiembrie și decembrie, până la 1,48 milioane de barili pe zi luna trecută, potrivit datelor Kpler.
Rafinăriile indiene, care au cumpărat în medie 140.000 de barili pe zi de Sokol în 2023, nu au putut primi astfel de încărcături luna trecută. Compania Sakhalin-1 LLC, care extrage țiței din Orientul Îndepărtat al Rusiei, nu a reușit să deschidă un cont bancar în Emiratele Arabe Unite pentru a permite cumpărătorilor să plătească în dirhami (moneda din Emirate) așa cum s-a convenit, a declarat Viktor Katona, analist principal de țiței la Kpler, duminică.
Dintre cele șase tancuri rămase inactiv pe coasta Indiei, două au indicat că ar putea redirecționa către China, a spus el.
În ciuda blocajelor rutiere, comerțul cu petrol de calitate Sokol dintre Rusia și India pare să continue, cu trei operațiuni suplimentare de transfer de la navă la navă al mărfurilor Sokol și trei încărcături noi - NS Antarctic, Jaguar, Vostochny Prospect - indicând acum India ca destinație finală, el a spus.
Pentru întregul an 2023, importurile de petrol ale Indiei din Rusia s-au dublat cu peste an, până la 1,79 milioane de barili pe zi, în timp ce cele de la al doilea cel mai mare furnizor Irak s-au contractat cu 11%, până la 908.000 de barili pe zi, potrivit datelor Kpler.
În mod tradițional, comerțul dintre Rusia și India a folosit frecvent valute terțe pentru decontări, inclusiv yuanul chinezesc și dirhamul. În luna decembrie, importurile de petrol ale Indiei au venit din Rusia, Iraq (1 milion de barili pe zi) și Arabia Saudită (aproximativ 0,7 milioane de barili pe zi), conform Bloomberg.
Rusia vrea să răstoarne dominația mondială a dolarului, dar nici măcar nu este capabilă să livreze petrol în India cu monede alternative. Problemele de plată au întârziat transporturile de țiței rusesc Sokol către Indian Oil Corp. India preferă plățile în rupii, dar Rusia nu dorește să folosească moneda.
Pentru a evita problema plății în rupii și pentru a-și reduce riscurile valutare, oficialii ruși și directorii de petrol au împins în schimb cumpărătorii indieni să le plătească în yuani chinezești, monedă care la rândul ei este supusă controalelor și nu este complet convertibilă, dar Rusia importă mult mai mult din China.
Povestea TRAGICĂ a celor mai cunoscuți cvintupleți din lume: Cele cinci fetițe, separate de familie și expuse ca la grădina zoologică
Moartea misterioasă a geniului Eminescu sau cine a vrut să îl facă nebun?
FOTO // Drumul LUNG al unui test pentru COVID-19, rezultatele căruia sunt gata în cel puțin opt ore: Cum decurge o zi de muncă a angajaților de la laboratorul virusologic al Agenției Naționale pentru Sănătate Publică