România și R. Moldova discută despre instituirea CONTROLULUI COMUN la frontieră, pentru FLUIDIZAREA traficului: „Cred că, într-un timp cel mai proxim, vom veni cu o soluție”


Autoritățile de la Chișinău și București vor crea un grup de lucru comun pentru a discuta despre fluidizarea traficului la frontiera dintre R. Moldova și România, a anunțat astăzi președintele Parlamentului, Igor Grosu, în cadrul unei unei conferințe de presă comune cu omologul său de la București, Ion-Marcel Ciolacu, aflat în vizită oficială în republica noastră.
Igor Grosu a amintit despre prevederea din Declarația comună a Comisiilor juridice și Comisiilor pentru politică externă din Parlamentul Republicii Moldova și Senatul României semnată la Iași pe 20 mai curent, care prevede stabilirea unui control comun la frontiera moldo-română.
„Prin controlul comun la frontieră, vrem să facem mai ușoară activitatea transportatorilor care în aceste zile joacă un rol-cheie în susținerea aprovizionării la nivel regional”, a declarat spicherul Igor Grosu.
CITIȚI și VIDEO // Președintele Camerei Deputaților a Parlamentului României, Ion Ciolacu, la Chișinău: „România este un SCUT pentru R. Moldova și așa trebuie să fie”
Șeful Legisltivului a adăugat că acum se muncește la nivelul celor două executive și, „într-un timp cel mai proxim, vom veni cu o soluție pentru a fluidiza traficul de mărfuri”, fiind un răspuns pentru „blocajele pe care le resimt colegii noștri din Ucraina, dar și producătorii noștri autohtoni”.
„Există și un blocaj feroviar, știți bine că avem ecartamente și construcții diferite. (...) Se va crea un coridor vedre, pentru ca tranzitul să fie mai facil. E o nouă armă a lui Putin – amenințarea cu o criză mondială alimentară. Noi avem obligația de a ieși din această nouă logică creată de către Putin”, a afirmat și președintele Camerei Deputaților a Parlamentului României, Ion-Marcel Ciolacu.
De menționat că, la trecerea frontierei moldo-române, s-au creat cozi de câțiva km de TIR-uri, în condițiile în care vameșii din R. Moldova reușesc să asigure trecerea la maximum 150 de camioane în 24 de ore, iar cei din România - 50.
Într-o plângere semnată de către transportatorii din R. Moldova și adresată conducerii R. Moldova se arată că șoferii de TIR-uri stau în prezent și câte „4 - 5 zile” în vamă.












































































