R. Moldova și Ucraina au bătut în cuie acțiunile pe care le vor întreprinde în anul 2024 pentru construcția podului rutier de la Cosăuți - Yampil: „Acest proiect de infrastructură are o importanță majoră pentru republica noastră”
Reprezentanții Comisiei mixte moldo-ucrainene privind construcția podului rutier de la Cosăuți - Yampil au convenit miercuri, 28 februarie, acțiunile pe care urmează să le întreprindă pe parcursul anului 2024 pentru a avansa construcția acestui proiect de infrastructură transfrontalieră.
Prima ședință a acestei Comisii mixte a avut loc în orașul Moghilev-Podolsk din Ucraina, iar delegația R. Moldova a fost condusă de secretarul de stat în domeniul infrastructurii drumurilor, Nicolai Mîndra.
Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, din componența delegației au mai făcut parte directorul Administrației de Stat a Drumurilor, responsabili ai Serviciului Vamal, ai Poliției de Frontieră, Ministerului Mediului, dar și angajați ai administrației publice locale din Soroca.
Participanții la ședință au evaluat progresele obținute în elaborarea studiului de fezabilitate, documentației de proiect și perfectarea documentației de mediu. De asemenea, au fost discutate subiecte ce țin de organizarea realizării lucrărilor de construcție a podului și punctelor de trecere a frontierei stabilită pe râul Nistru.
„Acest proiect de infrastructură are o importanță majoră pentru republica noastră. Construcția podului va asigura conexiunea rețelei de drumuri prin zona de est a Republicii Moldova la rețeaua de drumuri transeuropene TEN-T. Un nou pod în această regiune va spori conectivitatea cu Ucraina și va fluidiza traficul în zona de nord a statului”, a declarat secretarul de stat Nicolai Mîndra.
Menționăm că, potrivit Acordului dintre Guvernul Republicii Moldova și Guvernul Ucrainei privind construcția acestui obiectiv, podul va avea o lungime de 641 de metri, două benzi de circulație, două benzi de siguranță, două piste pentru cicliști, două trotuare pietonale și o estacadă cu o lungime de 667 de metri pe partea ucraineană.
Guvernul Ucrainei va asigura finanțarea pentru proiectul tehnic al podului, inclusiv construcția acestuia, precum și construcția infrastructurii conexe pe teritoriul său, iar Guvernul Republicii Moldova - construcția infrastructurii rutiere conexe de pe teritoriul statului nostru.
Cheltuielile pentru construcția drumului de acces spre pod pe teritoriul Republicii Moldova constituie estimativ 900 de milioane de lei.
Editorial // BEM și fata popii
Editorial // Despre porci și țări, și oameni
Editorial // Meteorologul Rogozin