Programul „Citește-mi 100 de povești” transformă grădinițele din Moldova în insule de lectură interactive


UNICEF, alături de Ministerul Educației și Cercetării, Asociația OvidiuRo și Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă”, a lansat programul național de lectură interactivă „Citește-mi 100 de povești”. Grădinițele au creat „insule de lectură” - spații dedicate cititului și ascultatului de povești, atât în interior, cât și în aer liber. În plus, UNICEF a distribuit 22 de titluri de carte către 1.200 de grădinițe din întreaga țară.
Lansarea s-a desfășurat la grădinița „Regina Maria” din Ialoveni. Acolo, ministrul Educației, Dan Perciun, Maha Damaj, reprezentanta de țară UNICEF, și Excelența Sa, Fern Horine, ambasadoarea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, au împărtășit momente frumoase de lectură cu părinții și copiii prezenți.
„Prin lansarea Programului Național „Citește-mi 100 de povești”, facem un pas esențial în direcția corectă – aceea de a cultiva dragostea pentru lectură încă din primii ani de viață. Avem datoria să schimbăm realitatea în care doar o treime dintre părinți citesc cu regularitate copiilor lor. Împreună cu partenerii noștri - UNICEF, Asociația OvidiuRo și Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă”, ne propunem să aducem cartea în viața fiecărui copil din Republica Moldova, pentru că lectura timpurie înseamnă un start mai bun în viață, o educație solidă și, în cele din urmă, o societate mai echitabilă și mai pregătită pentru viitor”, a subliniat Dan Perciun, ministrul Educației și Cercetării.
Excelența Sa, Fern Horine, a declarat: „Este minunat să vedem copii care participă activ la sesiunile de lectură. Acest lucru îi va ajuta să descopere emoții noi, experiențe și lecții care le vor fi de folos în dezvoltarea lor personală. Mă bucur că Marea Britanie susține acest proiect fiindcă noi încurajăm educația calitativă pentru copiii, inclusiv cei refugiați din Ucraina”.
„De-a lungul anilor, am învățat că în Moldova există o expresie puternică — ‘cei șapte ani de acasă’. Este perioada în care copiii învață ce este bine și ce este rău. Cărțile citite în această perioadă din viața lor contează enorm. Ele modelează felul în care copiii relaționează, își gestionează emoțiile și pun întrebări. Tocmai de aceea, „Citește-mi 100 de povești” este mai mult decât o campanie de lectură — este o investiție în valori, în viitorul copiilor”, a menționat în timpul evenimentului Maha Damaj, Reprezentanta de Țară UNICEF în Moldova.
Programul „Citește-mi 100 de povești” susține lectura ca un element esențial în educația timpurie. Și în dezvoltarea armonioasă a copiilor, atât acasă cât și la grădiniță. Aproximativ 650 de cadre didactice și manageriale din grădinițele din întreaga țară au beneficiat de instruire oferită de Asociația OvidiuRo.
Participanții au explorat rolul vital al lecturii în dezvoltarea emoțională, cognitivă și socială a copiilor, metodele de creare a unor insule de lectură captivante în grădinițe, criteriile pentru selectarea cărților adecvate și tehnici prin care familiile se pot implica în cititul poveștilor încă din primii ani de viață.
Cu acest program, lectura devine un obicei cotidian care leagă mai strâns copiii, educatorii și părinții, consolidând astfel comunitatea educațională.







































































