Patru poduri noi peste Prut: Investiții de circa 885 de mii de euro pentru studiile de fezabilitate, asumate în totalitate de Guvernul României
![Vizualizări](/img/eye.jpg)
![Patru poduri noi peste Prut: Investiții de circa 885 de mii de euro pentru studiile de fezabilitate, asumate în totalitate de Guvernul României](/getimages/620x2000x2/large/2f2a5fe38ecbfe98156375c1f4ce4a5f.jpg)
R. Moldova va fi unită de România prin alte patru poduri noi, ce urmează a fi construite peste râul Prut.
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de la București, a semnat astăzi, la Chișinău, în prezența secretarului de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, și vicepremierului Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării regionale de la Chișinău, contractele cu firma ce va efectua studiile de fezabilitate pentru construcția podurilor la Costești (MD) – Stânca (RO), Leova (MD) – Bumbăta (RO), Leca (MD) – Fălciu (RO) și Bărboieni (MD) – Răducăneni (RO).
Contractele pentru proiectarea a celor patru poduri noi peste râul Prut presupun cheltuieli în valoare totală de 4,4 milioane de lei românești sau circa 885 de mii de euro.
„Durata fiecărui contract pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate, semnat între CNAIR și compania LIKE CONSULTING SRL, este de 12 luni, valoarea fiecărui contract este de 1,1 milioane de lei românești (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin bugetul de stat al României. Cele patru noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană. În plus, construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană”, a declarat Cristian Pistol.
Vicepremierul Vladimir Bolea a punctat că își dorește ca aceste poduri să faciliteze mobilitatea cetățenilor și accesul către rețele europene de transport.
„Prutul nu a avut atâtea poduri decât în perioada interbelică. Este un prim pas autentic de apropiere a infrastructurii Republicii Moldova de cea a României, un proces care va continua cu aceeași amploare și în viitor”, a afirmat Vladimir Bolea.
Secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a arătat că relațiile dintre Republica Moldova și România intră într-o nouă eră a dezvoltării transporturilor peste Prut.
„Am semnat contractele pentru prima etapă de proiectare a acestor poduri. Vom continua cu dezvoltarea infrastructurii feroviare, navale și aeriene, integrându-le astfel încât Republica Moldova să devină competitivă în spațiul european. Fondurile europene vor contribui în continuare la dezvoltarea infrastructurii, sporind competitivitatea Republicii Moldova”, a arătat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Un alt proiect major vizează construcția podului peste Prut Ungheni - Ungheni, pentru care a fost finalizat studiul de fezabilitate, iar lucrările vor demara la 26 aprilie curent. Acest pod, numit simbolic „Podul de flori”, va avea elemente decorative care vor face legătura cu podul de flori din 1990.
„Anul acesta, vom lansa în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea patru benzi de circulație și va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). La ora actuală avem în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (județul Iași) și Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026, cel mai târziu. Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) - Cahul (Republica Moldova). Finanțarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027”, a punctat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
![](/getimages/620x2000x2/large/ae2d66d6eb9ed8d480f8e60a71689337.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/d7f7d1b3bf03fa2be9f6b7beb1c71a4f.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/2e8e77744b8ce00c40779db49d470845.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/a57675e32e431aaba78d2c154de8228c.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/b56ea40f44754dae89a34129e074e404.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/cb61cfa6da4db9eafab77ecaa4132c9a.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/ee3e429aade62d7d362cab1657bf1483.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/6dad95053181ed0b4b7200d680fc124f.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/c26c5e40d132e888dbd6c1f6eb5d9f7e.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/ff3f5f3df9e8cc4c75a0133f7b855399.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/ae2d66d6eb9ed8d480f8e60a71689337.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/d7f7d1b3bf03fa2be9f6b7beb1c71a4f.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/2e8e77744b8ce00c40779db49d470845.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/a57675e32e431aaba78d2c154de8228c.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/b56ea40f44754dae89a34129e074e404.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/620x2000x2/large/2f2a5fe38ecbfe98156375c1f4ce4a5f.jpg)
![](/img/eye.jpg)
![](/getimages/619x421x1/large/ae2d66d6eb9ed8d480f8e60a71689337.jpg)
![](/getimages/619x421x1/large/d7f7d1b3bf03fa2be9f6b7beb1c71a4f.jpg)
![](/getimages/619x421x1/large/2e8e77744b8ce00c40779db49d470845.jpg)
![](/getimages/619x421x1/large/a57675e32e431aaba78d2c154de8228c.jpg)