PAS pune la îndoială modul în care a fost PRIVATIZATĂ „AIR Moldova”: „Dacă nu e nimic de ascuns, atunci să ne fie oferite informațiile solicitate”
Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) a expediat un demers la adresa ministrului Economiei și Infrastructurii (MEI), Chiril Gaburici, prin care cere informații suplimentare despre modul în care a fost privatizată Compania „AIR Moldova” de către un SRL local și „Blue Air”.
„Regimul încearcă să convingă că era necesară privatizarea „AIR Moldova”. Nu punem la îndoială că această companie trebuia scoasă la privatizare, dar ne interesează modul în care s-a făcut acest lucru, cum s-au acumulat datorii de 1,2 miliarde de lei. Această privatizare îmi amintește de concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău. Vedem că a fost creată o companie cu câteva zile înainte de privatizare, iar această companie are pe cont 500 de mii de lei”, a spus astăzi lidera PAS, Maia Sandu, în cadrul unei conferințe de presă.
PAS consideră că „Air Moldova” a fost vândută la „un preț mizerabil”, statul încasând o sumă extrem de mică de 50 de milioane de lei, adică doar 1,7% din veniturile anuale ale companiei din 2017, iar licitația a fost „o farsă”.
La rândul său, vicepreședintele PAS, Mihai Popușoi, se întreabă de ce reprezentanții statului nu au întreprins nimic pentru a redresa compania, mai ales că demult se vorbea că există probleme.
„Curtea de Conturi spunea că sunt probleme, dar nu s-a întreprins nimic. În același timp, chiar dacă existau probleme, salariul mediu la „AIR Moldova” era de peste 22 de mii de lei. Avem suspiciuni rezonabile că aceste datorii au fost create special. Nu excludem și faptul că și cei de la „Blue Air”, care dețin 49% din societatea care a privatizat „AIR Moldova”, ar putea ceda acțiunile creditorilor și să se retragă”, a declarat Popușoi.
Membrul Biroului Permanent al PAS, juristul Sergiu Litvinenco, a precizat că scrisoarea adresată ministrului Gaburici conține mai multe întrebări, inclusiv despre rapoartele financiare ale companiei, cele de audit, copia contractului de vânzare-cumpărare etc.
„Dacă autoritățile nu au nimic să ascundă, atunci să ne răspundă la aceste întrebări”, a cerut Litvinenco.
Amintim că noul proprietar al „AIR Moldova” este „Civil Aviation Group” SRL, 51% dintre acțiunile căruia aparțin lui Andrei Ianovici și Serghei Melnik, doi cetățeni ai R. Moldova, și celelalte 49% - companiei din România „Blue Air”.
Cumpărătorul a plătit 1,2 miliarde de lei, 50 de milioane dintre care au ajuns în bugetul de stat, restul reprezentând datorii ale întreprinderii de stat.
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
Profirie Skramtai, un cunoscut dirijor din R. Moldova și fost conducător al Corului „Doina”, s-a stins din viață în Lituania