O tragedie de proporții, cu peste 200 de morți, și un miracol: supraviețuitorul din adâncuri
Bilanţul naufragiului unui feribot pe Lacul Victoria din Tanzania a ajuns sâmbătă la 218 morţi, în timp ce operaţiunile de căutare a victimelor și eventualilor supraviețuitori au continuat și în a treia zi de la producerea tragediei.
Bilanţul deceselor a crescut după ce echipele de intervenţie au recuperat noi cadavre în operaţiunile de salvare aflate în desfăşurare, a spus ministrul transporturilor, Isack Kamwelwe.
O persoană a fost găsită în viaţă la două zile după accident, a declarat oficialul pentru agenția DPA. Supravieţuitorul este un inginer de pe feribot şi a reușit să trăiască refugiindu-se într-o încăpere în care a avut aer. El se află însă în stare critică.
Aproape 100 de persoane au scăpat în momentul în care feribotul MW Nyerere s-a scufundat joi după-amiază. Nava s-a răsturnat la doar câţiva metri de docul din apropiere de insula Ukara, în districtul Ukerewe, conform companiei Temesa, care gestionează feriboturile din Tanzania.
Conform primelor investigaţii, cauza accidentului ar putea fi supraîncărcarea.
Estimările arată că la bordul feribotului se aflau peste 300 de persoane, dar numărul exact al pasagerilor rămâne necunoscut. Potrivit autorităţilor, nava avea o capacitate de doar circa 100 de pasageri, scrie Agerpres, care citează agenția DPA.
Vasul s-ar fi dezechilibrat când pasagerii s-au înghesuit pe partea de unde trebuiau să coboare.
Preşedintele Tanzaniei, John Magufuli, a anunţat trei zile de doliu naţional şi a cerut arestarea celor vinovaţi de tragedie. Căpitanul vasului a fost deja arestat.
Astfel de tragedii s-au mai întâmplat pe Lacul Victoria. Cea mai mare a fost în 1996 când au murit aproape 900 de oameni.
VIDEO // Marcel Ciolacu anunță construcția unei linii de cale ferată cu ecartament european între Iași și Chișinău: Ar fi începutul modernizării infrastructurii feroviare din R. Moldova
Rezultatele studiului de fezabilitate pentru construcția celei de-a treia linii electrice între R. Moldova și România, Strășeni – Gutinaș, vor fi gata la începutul anului 2025
Ce pedeapsă riscă cei patru funcționari de la Agenția Rezerve Materiale, inclusiv directorul adjunct, pentru că au prejudiciat statul cu aproape patru milioane de lei: Au indus în eroare directorul, care a semnat un contract păgubos