15:20:16 24.11.2024
Stiri

O femeie care a născut un copil mort critică reclamele țintite de pe rețelele de socializare

Știri 21.12.2018 19:30 Vizualizări2452 Autor: Ziarul National


O femeie care a născut un copil mort critică reclamele țintite de pe rețelele de socializare Sursa: avantaje.ro

Jurnalista Gillian Brockell a născut un copil mort. Așa cum fiecare dintre noi obișnuiește să caute pe Google lucruri de care este interesat într-un anumit moment al vieții sale, și Gillian a căutat, în perioada în care era gravidă, lucruri care i-ar fi putut fi de ajutor în acea etapă a vieții ei.

Lucruri pe care motoarele de căutare și rețelele de socializare le-au „memorat”, cu scopul de a-i trimite reclame țintite. Pentru că, din păcate, aceste motoare de căutare și aceste rețele de socializare nu funcționează pe bază de umanitate, ci pe bază de algoritmi.

Lipsa de umanitate a algoritmilor rețelelor de socializare

„M-ați văzut, probabil, căutând pe Google «rochii de gravide pentru sărbători» sau «vopsea pentru pătuțul bebelușului». Pariez că Amazon v-a comunicat faptul că urma să nasc pe 24 ianuarie, dată pe care i-am comunicat-o atunci când mi-am făcut cont“, scrie femeia disperată că, urmare a căutărilor sale pe internet din perioada în care era gravidă, s-a văzut bombardată cu reclame având ca target femeile însărcinate. O situație insuportabilă pentru femeile care și-au pierdut copiii.

„E și vina mea că nu am putut rezista hashtagurilor #30weekspregnant, #babybump. Chiar am dat click o dată sau de două ori pe reclamele la haine pentru femei gravide de pe Facebook”, spune femeia, care arată cu degetul spre proasta funcționare a algoritmilor.

Plină de furie, femeia nu poate să înțeleagă de ce anunțurile sponsorizate de pe profilurile ei nu s-au schimbat după ce a pierdut copilul.

Dar când am căutat «contracții false» sau «fătul nu mișcă» nu ați văzut? (…) Nici când am făcut o postare folosind cuvinte-cheie precum «născut mort» sau «devastată»? Presupun că nu ați văzut nici cele 200 de emoticoane care plâng, cu care au reacționat prietenii din lista mea. Astea nu-s aspecte pe care să le puteți analiza?”, își urlă furia Gillian.

Reclamele care se înfig precum cuțitele în inimă

Mult timp după ce a născut, femeia a continuat să primească reclame care încercau să-i vândă cărucioare pentru copii sau sutiene pentru femeile care alăptau, amintindu-i constant de drama pe care a trăit-o.

„Sunt milioane de bebeluși care mor anual în lumea întreagă. Știți cum arată rețelele sociale atunci când vă întoarceți de la maternitate cu brațele goale, după ce ați petrecut zile întregi în pat plângând? Exact la fel cum arătau atunci când bebe era încă în viață“, mai scrie femeia.

Strigătul de disperare al mamei care și-a pierdut copilul

Femeia își încheie scrisoarea lansând un apel disperat către reprezentanții rețelelor de socializare: „Vă rog, vă implor. Dacă sunteți atât de inteligenți încât să realizați că sunt însărcinată, că am născut, fiți la fel de inteligenți pentru a realiza că bebelușul meu e mort“.

Totuși, Gillian a făcut totul pentru a scăpa de acele reclame. A făcut click pe Nu vreau să văd această publicitate și i s-a cerut să răspundă la întrebarea De ce?, obligând-o să aleagă opțiunea Nu este relevantă pentru mine… Iar când, într-un sfârșit, a reușit să facă să dispară reclamele de pe profilele ei, alte reclame și-au făcut apariția, de data asta fiind vorba despre anunțuri ale agențiilor de adopții.

„Modificarea setărilor pentru a nu mai primi publicitate de interes pentru tinerii părinți a fost eficientă. Și iată dovada. Acest anunț tocmai a apărut pe profilul meu. Și nu, nu am căutat nimic pe Google legat de adopții. Interesul meu e legat acum doar de doliu“, adaugă cu durere femeia.

Sursa: avantaje.ro


Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
22.11.2024 09:09 Nicolae Negru Nicolae Negru // Război și Pace, Stra...

18.11.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Alte alegeri, cam ac...

15.11.2024 09:04 Nicolae Negru Nicolae Negru // Supărările și demnit...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cum credeți, va reuși justiția din R. Moldova să pedepsească persoanele implicate în operațiunea privind cumpărarea voturilor la ultimele alegeri din R. Moldova, cu bani din Federația Rusă?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md