23:04:31 19.04.2025
Stiri

Numele „Poștei Moldovei”, folosit de escroci pentru a le goli cardurile cetățenilor: 86 de escrocherii înregistrate în anul curent, sub pretextul primirii de colete

Actualitate 27.11.2024 10:32 Vizualizări1352
Numele „Poștei Moldovei”, folosit de escroci pentru a le goli cardurile cetățenilor: 86 de escrocherii înregistrate în anul curent, sub pretextul primirii de colete

Transmit mesaje din numele Întreprinderii de Stat „Poșta Moldovei” și, sub pretextul unui pachet pe care urmează să-l primească clientul, solicită modificarea în regim de urgență a datelor personale, bancare sau furnizarea altor informații confidențiale.

Inspectoratul General al Poliției informează că, în primele 10 luni ale anului curent, a înregistrat 86 de cazuri de escrocherie, săvârșită prin folosirea abuzivă a identității ÎS „Poșta Moldovei”.

Poliția avertizează populația să fie extrem de precaută în raport cu mesajele primite care solicită modificarea în regim de urgență a datelor personale, bancare sau furnizarea altor informații confidențiale, sub pretextul unui pachet nelivrat.

Pentru a nu deveni victima infractorilor cibernetici, oamenii legii vă recomandă să țineți cont de următoarele reguli:

  • Poșta Moldovei nu transmite mesaje prin care să ceară date bancare, parole sau alte informații confidențiale.
  • Orice solicitare de acest tip, primită prin SMS sau alte canale de comunicare este frauduloasă și nu provine de la această instituție.
  • Clienții sunt încurajați să verifice cu atenție sursa mesajelor și să nu furnizeze niciun fel de date personale prin astfel de canale.

Totodată, pentru a vă asigura securitatea cibernetică în mediul virtual, respectați următoarele recomandări:

  • Fiți atenți la mesajele suspecte;
  • Nu accesați linkurile și nu descărcați fișierele din mesaje dubioase;
  • Verificați sursa mesajelor doar pe pagina oficială a expeditorului sau contactați organizația legitimă;
  • Nu expediați informații sensibile prin SMS.

Cum procedați dacă ați primit un mesaj suspect?

  • Blocați numărul de telefon de la care ați primit mesajul;
  • Imediat informați banca, dacă ați introdus datele bancare;
  • Monitorizați conturile bancare;
  • Schimbați parolele conturilor.

În cazul în care aveți îndoieli sau doriți să verificați informația, contactați Serviciul Suport Clienți al Poștei Moldovei la numărul unic de telefon 1310, telefonul fix 022-27-00-44 sau lăsați un mesaj pe adresa electronică: informatii@posta.md.

De asemenea, raportați Poliției orice tentativă de escrocherie prin apel la 112.

Autor:
Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

27.12.2024 09:10 Nicolae Negru Nicolae Negru // Maia Sandu, al doile...

Sondaj
Credeți că lupta împotriva corupției mari va fi impulsionată prin comasarea Procuraturii Anticorupție și PCCOCS?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte