Nu Titanic a fost cea mai mare CATASTROFĂ maritimă. Povestea vaporului SULTANA
Cazul vasului de pasageri Titanic, ce s-a scufundat în 1912 şi în care au murit 1500 de oameni, este cunoscut de majoritate şi datorită celebrului film regizat de James Cameron. Pelicula ieşită pe marele ecrane în 1997 a câştigat 11 Oscaruri.
Totuşi, nu Titanicul este cea mai mare catastrofă maritimă din istorie.
Se împlinesc 153 de ani de la unul dintre cele mai mari dezastre maritime din Statele Unite. Supranumit „Titanicul american”, vasul Sultana s-a scufundat pe râul Mississippi, în data de 27 aprilie 1865. Peste 1.800 de oameni şi-au pierdut viaţa în acea zi.
Sute de veterani ai Uniunii (în timpul Războiului Civil American) şi foşti prizonieri de război s-au îmbarcat pe nava cu aburi Sultana pe 24 aprilie 1965. Însângeraţi, epuizaţi şi lihniţi de foame ei, spre deosebire de alţi 600.000 de soldaţi americani, reuşiseră să supravieţuiască războiului, însă mulţi dintre ei aveau să-şi piardă viaţa într-o călătorie obişnuită, spre casă.
În timp ce se îmbarcau pe imensul vapor din lemn, aflat în portul din Vicksburg, Mississippi, soldaţii au auzit ciocăniturile furioase din camera motoarelor, acolo unde se efectuau lucrări de reparaţii. Un specialist fusese chemat să repare un motor cu abur care cedase în drum spre Vicksburg.
Omul estimase că i-ar fi luat mai multe zile pentru a repara stricăciunile, însă căpitanul J. Cass Mason, care deţinea o parte din vapor, hotărâse că această variantă nu este viabilă din punct de vedere economic.
În timpul Războiului Civil, Departamentul de Război încheiase mai multe contracte cu operatorii privaţi pentru transportarea trupelor. Ei erau plătiţi cu cinci dolari pentru fiecare soldat şi cu zece dolari pentru fiecare ofiţer. Mason i-a spus specialistului să improvizeze ceva, promiţând că avea să repare nava când ajungeau la destinaţie, în Cairo, Illinois.
Sultana avea o capacitate de 376 de pasageri. Goana după bani a făcut ca pe vapor să fie îmbarcate 2.400 de persoane. La primele ore ale zilei de 27 aprilie, dată fiind încărcătura navei cu aburi, dar şi faptul că mergeau împotriva curentului, trei dintre motoarele cu abur au explodat. Puntea a fost găurită, sute de oameni murind în urma exploziei. Panica s-a instalat. Oamenii s-au călcat în picioare. Mulţi au murit înecaţi, râul fiind învolburat ca urmare a inundaţiilor ce avuseseră loc în acea perioadă.
În total, peste 1.800 de oameni au murit, cu 300 mai mulţi decât în urma scufundării Titanicului, însă evenimentul nu a ţinut prea mult timp prima pagină a ziarelor. În aceeaşi perioadă a fost prins John Wilkes Booth, asasinul lui Abraham Lincoln şi tot în acele săptămâni s-a încheiat Războiul Civil, scrie descopera.ro
Candidatul PNL la funcția de PREȘEDINTE al României, Nicolae Ciucă, despre escaladarea războiului din Ucraina, cum ar sprijini R. Moldova și dacă ar da ordinul Armatei Române: „Vă ordon, treceți Prutul”
Dosarul „INTERPOL”: Sechestre de 11 milioane de lei aplicate de ARBI
Ultimul sondaj privind prezidențialele din România: Ciucă, singurul candidat ce are șanse să îl depășească pe Simion pentru turul 2