NOU // Mașinile cu volanul pe partea dreaptă, ADMISE în traficul de pe drumurile din R. Moldova, cu două condiții: Trebuie să fie echipate cu oglinzi speciale și convertori pentru faruri
Vehiculele care au volanul amplasat pe partea dreaptă a axei longitudinale vor fi admise în circulație pe drumurile publice ale Republicii Moldova, dacă vor fi echipate cu oglinzi speciale periscopice și convertori pentru faruri.
Regulamentul circulației rutiere a fost modificat astăzi de către Guvern, ținând cont de practica mai multor state europene, care permit circulația unor astfel de mașini, cu anumite ajustări tehnice. De asemenea, scopul urmărit de autorități este să faciliteze circulația cetățenilor din diasporă care revin acasă cu astfel de mașini.
„Stabilirea cerințelor de echipare sau adaptare a farurilor vehiculelor cu volanul amplasat pe partea dreaptă vor permite evitarea cazurilor de orbire a conducătorilor auto ce se deplasează în întâmpinare din sens opus, pe timp de noapte sau în condiții de vizibilitate redusă, precum și asigurarea conducătorului vehiculului la efectuarea manevrelor de depășire a altor participanți la trafic și mărirea câmpului vizual pe partea stângă”, a explicat ministrul de Interne, Adrian Efros, în cadrul ședinței Guvernului.
Vehiculele care au volanul amplasat pe partea dreaptă a axei longitudinale, aflate în traficul internațional, nu sunt obligate să aibă oglinzi speciale periscopice și convertori pentru faruri.
Potrivit datelor Agenției Servicii Publice, în Republica Moldova sunt înmatriculate în prezent nouă autovehicule cu volanul amplasat pe dreapta, care se află în gestiunea unor agenți economici.
Reguli pentru mașinile cu volanul pe partea dreaptă în mai multe state europene:
Croația: Legea privind siguranța rutieră prevede că, pentru a fi admis în circulație, un vehicul trebuie să fie în stare tehnică corespunzătoare. Prin urmare, direcția de poziționare a volanului nu are importanță.
Germania: Este permisă circulația mașinilor cu volanul pe partea dreaptă cu condiția că, pentru a putea circula pe drumurile publice, sunt necesare unele modificări tehnice, cum ar fi adaptarea farurilor în așa fel, încât să lumineze jumătatea stângă a benzii mai mult decât cea dreaptă, ceea ce este exact invers pentru traficul pe dreapta. Această geometrie luminoasă se mai numește și adaptare asimetrică de 30° și trebuie respectată. Lipsa ajustărilor tehnice respective, în timpul circulației pe timp de noapte, ar putea pune în pericol siguranța rutieră.
Spania: Nu există nicio interdicție de circulație a mașinilor cu volanul pe dreapta. Acestea pot obține și o plăcuță de înmatriculare, cu condiția respectării unor cerințe, precum oglinda retrovizoare dublă și corectarea direcției fasciculului luminilor.
Suedia: Nu există nicio interdicție de folosire a vehiculelor cu volan pe dreapta. Prin urmare, un astfel de vehicul, conceput pentru a conduce pe dreapta, nu reprezintă un obstacol. În mod obișnuit, vehiculele cu volanul pe dreapta sunt proiectate pentru a fi conduse pe partea stângă a carosabilului și, prin urmare, trebuie să respecte cerințele de iluminare, dar și de montare a oglinzilor retrovizoare pentru a mări câmpul vizual.
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei