Netflix pregătește o ofertă de vizionare GRATUITĂ. Cum va funcționa
Netflix ar putea intenționa să introducă un serviciu de streaming gratuit finanțat prin publicitate pentru a crește numărul de abonați pe termen lung. Acest model a fost deja testat în Kenya și ar putea fi introdus acum în țări precum Germania și Japonia Amazon oferă o platformă similară finanțată prin publicitate încă din 2019 cu Freevee. Acest lucru a fost raportat de renumitul serviciu de știri de afaceri Bloomberg cu referire la persoane din interior.
Se pare că scopul ofertei gratuite este de a crește în continuare numărul de abonați pe termen lung. Potrivit raportului, Netflix vizează, prin urmare, acele țări în care există o ofertă extinsă de televiziune gratuită. Aici, există mult mai puține stimulente pentru ca utilizatorii să dea o șansă Netflix în schimbul unei plăți. Germania și Japonia, de exemplu, sunt menționate. Austria ar fi, de asemenea, un candidat bun din acest punct de vedere, scrie Ziarulromanesc.at, cu referire la Heute.
Potrivit raportului Bloomberg, o decizie nu a fost încă luată. Prin urmare, rămâne neclar cum ar putea arăta de fapt conceptul gratuit. Printre altele, este posibil ca gama de titluri și calitatea imaginii și a sunetului să fie reduse. De asemenea, ar putea exista mult mai multe pauze publicitare decât în cazul abonamentului existent finanțat prin publicitate.
Subiectul nu este complet nou pentru Netflix. Compania a experimentat deja o dată cu o versiune gratuită în Kenya, din septembrie 2021 până în noiembrie 2023. În acest caz, a fost limitată la smartphone-urile Android, cu aproximativ un sfert din catalogul de filme și seriale disponibile gratuit.
Amazon operează Freevee, o platformă gratuită de streaming video finanțată prin publicitate, de la începutul anului 2019. Serviciul a fost lansat în Germania în august 2022, iar Freevee este disponibil și în Austria din martie 2023.