Misterul Marii Piramide din Giza a fost REZOLVAT
Marea Piramidă din Giza sau piramida faraonului Keops, considerată una dintre cele șapte minuni ale lumii, i-a intrigat dintotdeauna pe cercetători, care nu își puteau explica cum au reușit egiptenii antici să transporte sute de mii de tone de piatră de la distanțe foarte mari.
Un papirus egiptean antic, descoperit recent împreună cu o barcă ceremonială, aruncă o lumină nouă asupra procesului de construcție: vechii egipteni ar fi transportat cele 170 de mii de tone de piatră de-a lungul râului Nil în bărci de lemn, construite din scânduri solide și funii, scrie FoxNews.
Blocurile de 2,5 tone fiecare au fost transportate printr-un sistem de canale speciale care duceau toate într-un fel de „port” situat la doar câțiva metri distanță de baza Marii Piramide.
Papirusul antic este prima mărturie de la sursă despre modul în care s-a realizat piramida și a fost scris de un supraveghetor al lucrărilor pe nume Merer. Acesta a explicat în detaliu cum pietrele au fost mutate din bazinul Tura sute de kilometri până la Giza, cu ajutorul canalelor artificiale de apă.
Piramidele egiptene sunt cele mai vechi dintre „Cele 7 Minuni ale Lumii” și singurele care au supraviețuit timpului. Deși pe platoul de la Giza sunt 10 piramide, cea a lui Keops (al doilea rege din a patra dinastie) este cea mai mare dintre ele și se crede că numai ea a fost inclusă între „Minunile Lumii”.
Este cunoscută că „Marea Piramida” și a fost construită din 2.300.000 de blocuri de piatră, fiecare bloc cântărind în medie 2,5 tone. Este înaltă de 137 de metri (a pierdut 9 metri din înălțime în timp) și are laturi de 230 de metri. Unghiul de înclinare al laturilor este de 51 de grade și 51 de minute.
Fiecare colț este îndreptat cu precizie către fiecare dintre cele patru puncte cardinale (nord, vest, sud și est). Pe latura dinspre nord se află intrarea. În piramidă au fost descoperite o serie de coridoare, galerii și găuri de aerisire. Camera mortuară a faraonului se află chiar în mijloc, în „inima” piramidei și este accesibilă numai din „Marea Galerie” în care se ajunge pe un culoar ascendent.
Pereții acestei camere sunt construiți din granit roșu, iar pietrele au fost îmbinate atât de bine, încât nu intră printre ele nici măcar o carte de joc. În piramidă a mai fost construită și o cameră mortuară a reginei. Regretabil este faptul că atât comoara cât și mumia lui Keops nu au fost găsite. Se crede că au căzut pradă jefuitorilor de morminte.
Oamenii de ştiinţă au demonstrat că Marea Piramidă din Giza este uşor deformată, din cauza unei erori pe care constructorii au făcut-o în urmă cu peste 4.500 de ani.
Specialiştii au aflat că latura vestică a piramidei este mai lungă decât cea estică, ceea ce înseamnă că baza construcţiei nu are o formă pătrată perfectă, deşi aşa pare când este observată de la distanţă, scrie sciencealert.com. Iniţial, piramida faraonului Keops fusese învelită în blocuri de calcar, însă, de-a lungul timpului, acestea fie s-au erodat, fie au fost reutilizate.
O echipă formată din specialişti ai Fundaţiei de Cercetare Glen Dash şi ai Asociaţiei de Cercetare a Egiptului Antic au realizat o serie de măsurători complexe, pentru a înţelege cum arăta Marea Piramidă din Giza înainte ca blocurile de construcţie în care era învelită să dispară.
Sursa: realitatea.net
VIDEO // În mai multe raioane din nordul R. Moldova ninge și astăzi: Camioanele circulă cu dificultate pe un drum din Râșcani
DOC // Motociclete și mașini de marcă „Mercedes”, „BMW”, „Nissan” sau „Citroen”, la prețuri cuprinse între 2 894 și 87 774 de lei: Serviciul Fiscal de Stat a scos la vânzare mijloacele de transport și piesele auto confiscate de autorități
Vizita lui Parlicov la „Gazprom”, o „eroare” a diplomației R. Moldova? „De ce să nu meargă o delegație tehnică în locul unei politice? Gândiți de zece ori!”