Ministerul Educației și UNICEF, instruiri pentru 160 de experți privind evaluarea inovativă a curriculumului școlar


Ministerul Educației și Cercetării, în colaborare cu UNICEF, a desfășurat, între 11 și 13 aprilie 2025, un program de formare destinat experților care vor evalua curriculumul școlar. La acest eveniment au fost prezente aproximativ 160 de cadre didactice, alături de autorii de curriculum și manuale, selecționați de MEC prin concurs.
Este pentru prima oară când MEC propune o Metodologie de evaluare a curriculumului național, care detaliază etapele, instrumentele și structura procesului. Analiza cuprinde nu doar documentele curriculare existente, ci și implementarea lor și instrumentele de evaluare.
Experții au fost pregătiți pentru a asigura eficacitatea procesului de evaluare. Acest proces va furniza concluzii și recomandări necesare pentru generația viitoare de curriculum, în concordanță cu așteptările beneficiarilor și tendințele educaționale actuale.
„Scopul evaluatorilor este să examineze și să îmbunătățească planurile de învățământ. Procesul va asigura materiile să fie relevante și coerente”, a declarat Valentina Olaru, secretar de stat la Ministerul Educației și Cercetării.
Programul a inclus subiecte precum metodele moderne de evaluare a curriculumului, analiza critică a programelor de studiu și utilizarea unor instrumente eficient, ce urmează să fie aplicate în diverse contexte școlare.
Un aspect important vizează adaptarea curriculumului la cerințele pieței muncii, mai ales în domeniile IT, științe, limbi moderne și competențe digitale.











































































