Stiri
Investiție // În ultimii șapte ani, autoritățile au alocat peste 492,8 milioane de lei din bugetul de stat pentru infrastructura Portului Giurgiulești
Raisa Lozinschi
Un grandios proiect inițiat de guvernarea comunistă – Portul Internațional Liber Giurgiulești, transmis ulterior în proprietate unei firme cu sediul inițial în satul Negrești, raionul Strășeni, a „înghițit” sute de milioane de lei din bugetul de stat. Vladimir Voronin obișnuia să taie panglici de inaugurare pe la Giurgiulești tocmai în ajunul alegerilor - fie parlamentare, fie locale. Potrivit obiectivelor asumate de către Guvernul comunist al R. Moldova în fața „investitorului general” ÎCS „Danube Logistics” SRL, autoritățile continuă să aloce și astăzi bani publici pentru acest port.
În 2008, cele mai mari investiții
Astfel, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, din 2006 până în prezent, din bugetul R. Moldova au fost alocate 492 810 400 de lei (peste 38,8 milioane de dolari) pentru infrastructura portului. Cei mai mulți bani, aproape 280 de milioane de lei, au fost transferați în acest scop în anul 2008. Și în 2007, Portul Giurgiulești a „mâncat” 196 449 200 de lei din banii publici. Investiția cea mai costisitoare s-a făcut pentru construcția liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – 328 103 300 de lei în total. Anterior, presa a scris despre faptul că în construcția acesteia a fost implicată și firma fiului fostului președinte Vladimir Voronin, „Moldconstruct Market”, lucrările de construcție a terasamentelor ridicându-se la 3,5 milioane de euro.
Oamenii nu vor să cedeze pământurile
Și construcția Portului de pasageri Giurgiulești a fost destul de costisitoare – 86 de milioane de lei. Alte peste 30 de milioane de lei au fost cheltuite pentru construcția drumului de acces spre stația Giurgiulești. Linia electrică Slobozia Mare – Giurgiulești a costat bugetul de stat peste 19,6 milioane de lei, iar asigurarea tehnico-materială a Unității de pompieri și salvatori Giurgiulești încă peste 22,6 milioane de lei. Pentru procurarea de la oameni a terenurilor și trecerea acestora în proprietatea statului pentru a putea construi linia de cale ferată, au fost transferate Agenției Relații Funciare și Cadastru în anii 2007, 2008 și 2009 în total 5 757 400 milioane de lei. Problema, însă, nu a fost rezolvată în totalitate nici până în prezent. Unii oameni din regiune nu vor să cedeze pământurile.
Portul de 100 de milioane de dolari
În anul curent, Legea bugetului de stat a fost modificată pentru acordarea a două milioane de dolari pentru construcția remizei de pompieri și salvatori „Giurgiulești”, precum și alte 127 de mii de lei pentru elaborarea documentației și realizarea tranzacțiilor ce țin de exproprierea terenurilor și construcțiilor, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrărilor de utilitate publică din extravilanul satului Giurgiulești. Ministerul Economiei a calculat că investitorul general ÎCS „Danube Logistics” SRL a investit pe întreaga perioadă de activitate a acestuia 46,5 milioane de dolari în Portul Internațional Giurgiulești, iar SC „Trans Cargo Terminal” SRL – 7,3 milioane de dolari. Adică, investițiile totale făcute în Portul Giurgiulești se apropie de cifra de 100 de milioane de dolari. Potrivit datelor aceluiași minister, investitorul a prestat servicii portuare în 2012 în sumă de 18 milioane de lei.
R. Moldova, „țară maritimă”
Cifrele Ministerului Economiei referitoare la activitatea portului în anul 2012 arată următoarele: „În perioada 2012, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate 86,2 mii de tone de produse petroliere sau cu 21,6 la sută mai mult decât în 2011. (…) Prin intermediul terminalului cerealier, în 2012 au fost exportate 78,5 mii de tone de producție cerealieră. (…) În luna ianuarie 2012, terminalul de mărfuri a demarat procesul transbordării mărfurilor. Per ansamblu, pe parcursul anului 2012, pe teritoriul portului au fost introduse 56,6 mii de tone de mărfuri, toate fiind aduse din exteriorul țării. (…) Prin intermediul terminalului de produse lichide a fost exportat ulei vegetal din floarea-soarelui, soia și rapiță. Astfel, volumul încărcăturilor transportate prin intermediul Portului Internațional a constituit 282,2 mii de tone. (…) Investitorul general a finalizat lucrările de construcție a terminalului de mărfuri și cargo, acestea fiind deja date în exploatare și oferă R. Moldova o șansă unică de dezvoltare în calitate de țară maritimă”.
Mastodontul de jumătate de miliard de lei
Important
21.07.2013
09:04
3041
Autor: Ziarul National
trm.md
Raisa Lozinschi
Un grandios proiect inițiat de guvernarea comunistă – Portul Internațional Liber Giurgiulești, transmis ulterior în proprietate unei firme cu sediul inițial în satul Negrești, raionul Strășeni, a „înghițit” sute de milioane de lei din bugetul de stat. Vladimir Voronin obișnuia să taie panglici de inaugurare pe la Giurgiulești tocmai în ajunul alegerilor - fie parlamentare, fie locale. Potrivit obiectivelor asumate de către Guvernul comunist al R. Moldova în fața „investitorului general” ÎCS „Danube Logistics” SRL, autoritățile continuă să aloce și astăzi bani publici pentru acest port.
În 2008, cele mai mari investiții
Astfel, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, din 2006 până în prezent, din bugetul R. Moldova au fost alocate 492 810 400 de lei (peste 38,8 milioane de dolari) pentru infrastructura portului. Cei mai mulți bani, aproape 280 de milioane de lei, au fost transferați în acest scop în anul 2008. Și în 2007, Portul Giurgiulești a „mâncat” 196 449 200 de lei din banii publici. Investiția cea mai costisitoare s-a făcut pentru construcția liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – 328 103 300 de lei în total. Anterior, presa a scris despre faptul că în construcția acesteia a fost implicată și firma fiului fostului președinte Vladimir Voronin, „Moldconstruct Market”, lucrările de construcție a terasamentelor ridicându-se la 3,5 milioane de euro.
Oamenii nu vor să cedeze pământurile
Și construcția Portului de pasageri Giurgiulești a fost destul de costisitoare – 86 de milioane de lei. Alte peste 30 de milioane de lei au fost cheltuite pentru construcția drumului de acces spre stația Giurgiulești. Linia electrică Slobozia Mare – Giurgiulești a costat bugetul de stat peste 19,6 milioane de lei, iar asigurarea tehnico-materială a Unității de pompieri și salvatori Giurgiulești încă peste 22,6 milioane de lei. Pentru procurarea de la oameni a terenurilor și trecerea acestora în proprietatea statului pentru a putea construi linia de cale ferată, au fost transferate Agenției Relații Funciare și Cadastru în anii 2007, 2008 și 2009 în total 5 757 400 milioane de lei. Problema, însă, nu a fost rezolvată în totalitate nici până în prezent. Unii oameni din regiune nu vor să cedeze pământurile.
Portul de 100 de milioane de dolari
În anul curent, Legea bugetului de stat a fost modificată pentru acordarea a două milioane de dolari pentru construcția remizei de pompieri și salvatori „Giurgiulești”, precum și alte 127 de mii de lei pentru elaborarea documentației și realizarea tranzacțiilor ce țin de exproprierea terenurilor și construcțiilor, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrărilor de utilitate publică din extravilanul satului Giurgiulești. Ministerul Economiei a calculat că investitorul general ÎCS „Danube Logistics” SRL a investit pe întreaga perioadă de activitate a acestuia 46,5 milioane de dolari în Portul Internațional Giurgiulești, iar SC „Trans Cargo Terminal” SRL – 7,3 milioane de dolari. Adică, investițiile totale făcute în Portul Giurgiulești se apropie de cifra de 100 de milioane de dolari. Potrivit datelor aceluiași minister, investitorul a prestat servicii portuare în 2012 în sumă de 18 milioane de lei.
R. Moldova, „țară maritimă”
Cifrele Ministerului Economiei referitoare la activitatea portului în anul 2012 arată următoarele: „În perioada 2012, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate 86,2 mii de tone de produse petroliere sau cu 21,6 la sută mai mult decât în 2011. (…) Prin intermediul terminalului cerealier, în 2012 au fost exportate 78,5 mii de tone de producție cerealieră. (…) În luna ianuarie 2012, terminalul de mărfuri a demarat procesul transbordării mărfurilor. Per ansamblu, pe parcursul anului 2012, pe teritoriul portului au fost introduse 56,6 mii de tone de mărfuri, toate fiind aduse din exteriorul țării. (…) Prin intermediul terminalului de produse lichide a fost exportat ulei vegetal din floarea-soarelui, soia și rapiță. Astfel, volumul încărcăturilor transportate prin intermediul Portului Internațional a constituit 282,2 mii de tone. (…) Investitorul general a finalizat lucrările de construcție a terminalului de mărfuri și cargo, acestea fiind deja date în exploatare și oferă R. Moldova o șansă unică de dezvoltare în calitate de țară maritimă”.
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
23.12.2015
19:00
1862
PERICOL // Tot mai multe cazuri de rabie în R. Moldova
21.08.2015
20:45
2832
ALERTĂ în statul vecin! Autoritățile au instituit CARANTINĂ și au ucis sute de animale
08.02.2015
11:41
3620
Medicii dau ALARMA! Sute de moldoveni sunt atacați de animale turbate
20.01.2014
12:53
2649
Alertă de rabie în R. Moldova! Există pericolul infectării populației
03.09.2013
16:53
2832
Prima garnitură de tren pe ecartament european a ajuns în sudul țării
14.02.2016
11:13
8023
Mașini „made in Moldova”? Ce face acest tânăr din Chișinău
10.07.2015
09:22
6190
METEO // Temperaturile SCAD considerabil. Cum va fi vremea în acest week-end
01.03.2015
21:37
6375
Zeci de persoane, inclusiv un deputat ucrainean, ARESTATE în timpul mitingului de la Moscova!
11.10.2014
11:02
7322
Prima grădină orășenească din Moldova. Ce nu ştiai despre Grădina Publică din centrul capitalei
05.10.2014
15:02
9368
DĂRUIRE // Paznicul pictor de la Hansca: În timp ce SUPRAVEGHEAZĂ noaptea instituţia, creează opere
23.09.2014
10:36
6229
Legea Lustrației în Ucraina // Iulia Timoșenko, printre cei AFECTAȚI, scrie presa de la Kiev
21.09.2014
14:02
17516
Iată Castelul de APĂ al Chișinăului
Top stiri
23.11.2024
08:27
7
FOTO // Trupa „Ghioceii” din Mingir, condusă de Mihail Sîrbu, este aplaudată în R. Moldova și peste hotare. Mulți elevi din satul Mingir devin actori profesioniști
22.11.2024
21:35
493
Ucraina lucrează la noi sisteme de apărare aeriană, anunță Zelenski, după ce Rusia a testat o nouă rachetă
22.11.2024
17:38
599
Restricțiile privind accesul în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău, ANULATE din 23 noiiembrie
22.11.2024
16:17
689
Nicolae Ciucă, sprijinit de VETERANII de la Nistru, din trupele speciale „Burunducii”: ,,Noi, cei care am înfruntat şi apărat în 1992 Basarabia la Nistru contra hoardelor ruseşti ce astăzi pustiesc Ucraina vă suntem alături! Cu Dumnezeu înainte!”
22.11.2024
16:12
697
VIDEO // Marcel Ciolacu, anunț ISTORIC de la Budapesta: ,,România va intra în spațiul Schengen terestru din 1 ianuarie 2025"
22.11.2024
15:09
567
Aproape 600 de mii de persoane au solicitat deja compensații la energie: Au mai rămas șapte zile pentru a depune cererile pe platforma compensatii.gov.md
22.11.2024
14:40
495
Cadrele didactice din Chișinău își vor primi salariile! Ministerele Educației și Finanțelor au găsit, împreună cu Primăria Chișinău, 209 milioane de lei
22.11.2024
14:11
932
De ce votul util înseamnă Nicolae Ciucă și nu Lasconi sau Geoană
Actualitate
Descoperă
Economie
„Moldovagaz” acuză compania „Nordgaz Furnizare”, care a promis găgăuzilor gaz la prețul de 10 lei, de „manipulare a pieței de gaze naturale”
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei
Punct de vedere NAȚIONAL
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Prietenii noștri