Stiri
trm.md
Investiție // În ultimii șapte ani, autoritățile au alocat peste 492,8 milioane de lei din bugetul de stat pentru infrastructura Portului Giurgiulești
Raisa Lozinschi
Un grandios proiect inițiat de guvernarea comunistă – Portul Internațional Liber Giurgiulești, transmis ulterior în proprietate unei firme cu sediul inițial în satul Negrești, raionul Strășeni, a „înghițit” sute de milioane de lei din bugetul de stat. Vladimir Voronin obișnuia să taie panglici de inaugurare pe la Giurgiulești tocmai în ajunul alegerilor - fie parlamentare, fie locale. Potrivit obiectivelor asumate de către Guvernul comunist al R. Moldova în fața „investitorului general” ÎCS „Danube Logistics” SRL, autoritățile continuă să aloce și astăzi bani publici pentru acest port.
În 2008, cele mai mari investiții
Astfel, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, din 2006 până în prezent, din bugetul R. Moldova au fost alocate 492 810 400 de lei (peste 38,8 milioane de dolari) pentru infrastructura portului. Cei mai mulți bani, aproape 280 de milioane de lei, au fost transferați în acest scop în anul 2008. Și în 2007, Portul Giurgiulești a „mâncat” 196 449 200 de lei din banii publici. Investiția cea mai costisitoare s-a făcut pentru construcția liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – 328 103 300 de lei în total. Anterior, presa a scris despre faptul că în construcția acesteia a fost implicată și firma fiului fostului președinte Vladimir Voronin, „Moldconstruct Market”, lucrările de construcție a terasamentelor ridicându-se la 3,5 milioane de euro.
Oamenii nu vor să cedeze pământurile
Și construcția Portului de pasageri Giurgiulești a fost destul de costisitoare – 86 de milioane de lei. Alte peste 30 de milioane de lei au fost cheltuite pentru construcția drumului de acces spre stația Giurgiulești. Linia electrică Slobozia Mare – Giurgiulești a costat bugetul de stat peste 19,6 milioane de lei, iar asigurarea tehnico-materială a Unității de pompieri și salvatori Giurgiulești încă peste 22,6 milioane de lei. Pentru procurarea de la oameni a terenurilor și trecerea acestora în proprietatea statului pentru a putea construi linia de cale ferată, au fost transferate Agenției Relații Funciare și Cadastru în anii 2007, 2008 și 2009 în total 5 757 400 milioane de lei. Problema, însă, nu a fost rezolvată în totalitate nici până în prezent. Unii oameni din regiune nu vor să cedeze pământurile.
Portul de 100 de milioane de dolari
În anul curent, Legea bugetului de stat a fost modificată pentru acordarea a două milioane de dolari pentru construcția remizei de pompieri și salvatori „Giurgiulești”, precum și alte 127 de mii de lei pentru elaborarea documentației și realizarea tranzacțiilor ce țin de exproprierea terenurilor și construcțiilor, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrărilor de utilitate publică din extravilanul satului Giurgiulești. Ministerul Economiei a calculat că investitorul general ÎCS „Danube Logistics” SRL a investit pe întreaga perioadă de activitate a acestuia 46,5 milioane de dolari în Portul Internațional Giurgiulești, iar SC „Trans Cargo Terminal” SRL – 7,3 milioane de dolari. Adică, investițiile totale făcute în Portul Giurgiulești se apropie de cifra de 100 de milioane de dolari. Potrivit datelor aceluiași minister, investitorul a prestat servicii portuare în 2012 în sumă de 18 milioane de lei.
R. Moldova, „țară maritimă”
Cifrele Ministerului Economiei referitoare la activitatea portului în anul 2012 arată următoarele: „În perioada 2012, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate 86,2 mii de tone de produse petroliere sau cu 21,6 la sută mai mult decât în 2011. (…) Prin intermediul terminalului cerealier, în 2012 au fost exportate 78,5 mii de tone de producție cerealieră. (…) În luna ianuarie 2012, terminalul de mărfuri a demarat procesul transbordării mărfurilor. Per ansamblu, pe parcursul anului 2012, pe teritoriul portului au fost introduse 56,6 mii de tone de mărfuri, toate fiind aduse din exteriorul țării. (…) Prin intermediul terminalului de produse lichide a fost exportat ulei vegetal din floarea-soarelui, soia și rapiță. Astfel, volumul încărcăturilor transportate prin intermediul Portului Internațional a constituit 282,2 mii de tone. (…) Investitorul general a finalizat lucrările de construcție a terminalului de mărfuri și cargo, acestea fiind deja date în exploatare și oferă R. Moldova o șansă unică de dezvoltare în calitate de țară maritimă”.
Mastodontul de jumătate de miliard de lei
Important
21.07.2013
09:04
3127


Raisa Lozinschi
Un grandios proiect inițiat de guvernarea comunistă – Portul Internațional Liber Giurgiulești, transmis ulterior în proprietate unei firme cu sediul inițial în satul Negrești, raionul Strășeni, a „înghițit” sute de milioane de lei din bugetul de stat. Vladimir Voronin obișnuia să taie panglici de inaugurare pe la Giurgiulești tocmai în ajunul alegerilor - fie parlamentare, fie locale. Potrivit obiectivelor asumate de către Guvernul comunist al R. Moldova în fața „investitorului general” ÎCS „Danube Logistics” SRL, autoritățile continuă să aloce și astăzi bani publici pentru acest port.
În 2008, cele mai mari investiții
Astfel, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, din 2006 până în prezent, din bugetul R. Moldova au fost alocate 492 810 400 de lei (peste 38,8 milioane de dolari) pentru infrastructura portului. Cei mai mulți bani, aproape 280 de milioane de lei, au fost transferați în acest scop în anul 2008. Și în 2007, Portul Giurgiulești a „mâncat” 196 449 200 de lei din banii publici. Investiția cea mai costisitoare s-a făcut pentru construcția liniei de cale ferată Cahul-Giurgiulești – 328 103 300 de lei în total. Anterior, presa a scris despre faptul că în construcția acesteia a fost implicată și firma fiului fostului președinte Vladimir Voronin, „Moldconstruct Market”, lucrările de construcție a terasamentelor ridicându-se la 3,5 milioane de euro.
Oamenii nu vor să cedeze pământurile
Și construcția Portului de pasageri Giurgiulești a fost destul de costisitoare – 86 de milioane de lei. Alte peste 30 de milioane de lei au fost cheltuite pentru construcția drumului de acces spre stația Giurgiulești. Linia electrică Slobozia Mare – Giurgiulești a costat bugetul de stat peste 19,6 milioane de lei, iar asigurarea tehnico-materială a Unității de pompieri și salvatori Giurgiulești încă peste 22,6 milioane de lei. Pentru procurarea de la oameni a terenurilor și trecerea acestora în proprietatea statului pentru a putea construi linia de cale ferată, au fost transferate Agenției Relații Funciare și Cadastru în anii 2007, 2008 și 2009 în total 5 757 400 milioane de lei. Problema, însă, nu a fost rezolvată în totalitate nici până în prezent. Unii oameni din regiune nu vor să cedeze pământurile.
Portul de 100 de milioane de dolari
În anul curent, Legea bugetului de stat a fost modificată pentru acordarea a două milioane de dolari pentru construcția remizei de pompieri și salvatori „Giurgiulești”, precum și alte 127 de mii de lei pentru elaborarea documentației și realizarea tranzacțiilor ce țin de exproprierea terenurilor și construcțiilor, proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrărilor de utilitate publică din extravilanul satului Giurgiulești. Ministerul Economiei a calculat că investitorul general ÎCS „Danube Logistics” SRL a investit pe întreaga perioadă de activitate a acestuia 46,5 milioane de dolari în Portul Internațional Giurgiulești, iar SC „Trans Cargo Terminal” SRL – 7,3 milioane de dolari. Adică, investițiile totale făcute în Portul Giurgiulești se apropie de cifra de 100 de milioane de dolari. Potrivit datelor aceluiași minister, investitorul a prestat servicii portuare în 2012 în sumă de 18 milioane de lei.
R. Moldova, „țară maritimă”
Cifrele Ministerului Economiei referitoare la activitatea portului în anul 2012 arată următoarele: „În perioada 2012, pe teritoriul terminalului petrolier al Portului Internațional au fost importate 86,2 mii de tone de produse petroliere sau cu 21,6 la sută mai mult decât în 2011. (…) Prin intermediul terminalului cerealier, în 2012 au fost exportate 78,5 mii de tone de producție cerealieră. (…) În luna ianuarie 2012, terminalul de mărfuri a demarat procesul transbordării mărfurilor. Per ansamblu, pe parcursul anului 2012, pe teritoriul portului au fost introduse 56,6 mii de tone de mărfuri, toate fiind aduse din exteriorul țării. (…) Prin intermediul terminalului de produse lichide a fost exportat ulei vegetal din floarea-soarelui, soia și rapiță. Astfel, volumul încărcăturilor transportate prin intermediul Portului Internațional a constituit 282,2 mii de tone. (…) Investitorul general a finalizat lucrările de construcție a terminalului de mărfuri și cargo, acestea fiind deja date în exploatare și oferă R. Moldova o șansă unică de dezvoltare în calitate de țară maritimă”.
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
23.12.2015
19:00
1955
PERICOL // Tot mai multe cazuri de rabie în R. Moldova
21.08.2015
20:45
2945
ALERTĂ în statul vecin! Autoritățile au instituit CARANTINĂ și au ucis sute de animale
08.02.2015
11:41
3726
Medicii dau ALARMA! Sute de moldoveni sunt atacați de animale turbate
20.01.2014
12:53
2733
Alertă de rabie în R. Moldova! Există pericolul infectării populației
03.09.2013
16:53
2934
Prima garnitură de tren pe ecartament european a ajuns în sudul țării
14.02.2016
11:13
8270
Mașini „made in Moldova”? Ce face acest tânăr din Chișinău
10.07.2015
09:22
6292
METEO // Temperaturile SCAD considerabil. Cum va fi vremea în acest week-end
01.03.2015
21:37
6506
Zeci de persoane, inclusiv un deputat ucrainean, ARESTATE în timpul mitingului de la Moscova!
11.10.2014
11:02
7496
Prima grădină orășenească din Moldova. Ce nu ştiai despre Grădina Publică din centrul capitalei
05.10.2014
15:02
9513
DĂRUIRE // Paznicul pictor de la Hansca: În timp ce SUPRAVEGHEAZĂ noaptea instituţia, creează opere
23.09.2014
10:36
6364
Legea Lustrației în Ucraina // Iulia Timoșenko, printre cei AFECTAȚI, scrie presa de la Kiev
21.09.2014
14:02
17911
Iată Castelul de APĂ al Chișinăului
























Top stiri
11.04.2025
18:01
0
Președinta Maia Sandu solicită judecătorilor să câștige încrederea cetățenilor prin fapte și hotărâri corecte la Adunarea Generală a Judecătorilor
11.04.2025
17:45
66
Lansare EduLIFE Hub în Chișinău: Noua platformă de învățare pentru tineri susținută de parteneriate internaționale
11.04.2025
17:40
89
Crin Antonescu aduce un omagiu Reginei Maria la Chișinău și întâlnește liderii politici moldoveni
11.04.2025
17:39
74
Guvernul anunță investiții strategice în sectorul agroalimentar
11.04.2025
17:16
93
Recean: „Suportul pentru Moldova întărește securitatea europeană” în cadrul Forumului Diplomației de la Antalya
11.04.2025
16:43
195
Treizeci și cinci de ani de la constituirea primului Parlament: drumul spre libertatea și democrația Republicii Moldova
11.04.2025
15:46
250
Mariana Drăguțan câștigă prima medalie pentru Moldova la Europenele de lupte 2025
11.04.2025
15:23
317
PAS îndeamnă basarabenii să susțină un viitor european prin votul din România
11.04.2025
15:22
240
Chișinăul nu renunță la cel mai important OBIECTIV de la independență încoace: Integrarea europeană este o alegere strategică ireversibilă, iar ținta Guvernului Chișinău este semnarea tratatului de ADERARE la UE până în 2028”
11.04.2025
15:11
252
Profesorii pasionați de inovație digitală invitați la cursul KLIC LEADer 2025 în Coreea de Sud
11.04.2025
15:01
358
Maia Sandu celebrează 35 de ani de la înființarea Primului Parlament: „Curajul de atunci e temelia libertății de azi”
11.04.2025
15:01
230
Noul Cod funciar: reguli stricte și subvenții pentru protejarea solurilor agricole în Moldova
11.04.2025
14:47
412
Europarlamentar: George Simion, Comparat cu "Dodonul" României, în Campania Prezidențială alături de Crin Antonescu și Igor Grosu la Chișinău
11.04.2025
13:49
686
Maia Sandu, critici dure la adresa Veronicăi Dragalin: Eșec în reformarea Procuraturii Anticorupție
11.04.2025
13:32
394
Crin Antonescu: România își menține deschiderea față de Republica Moldova pentru un viitor comun european
11.04.2025
13:21
339
Maia Sandu cere susținere pentru reformele esențiale ale justiției în fața judecătorilor
11.04.2025
13:20
345
Igor Grosu îndeamnă basarabenii cu cetățenie română să-l susțină pe Crin Antonescu pentru un viitor european comun al României și Moldovei
11.04.2025
12:38
387
Polițiștii moldoveni își întăresc metodele de protecție a mediului în Verona, Italia, prin proiectul european „PERIVALLON”
11.04.2025
12:21
346
Președinta Parlamentului Letoniei vizitează Moldova: întâlniri importante pentru cooperarea bilaterală
11.04.2025
11:53
445
Maia Sandu îi îndeamnă pe judecători să reziste presiunilor reformei pentru a restabili încrederea în justiție
11.04.2025
11:39
418
Fostul ambasador al Moldovei la Moscova achitat în dosarul de contrabandă cu steroizi; PCCOCS va face apel la decizie
11.04.2025
11:25
472
Trump sugerează posibilitatea retragerii trupelor americane din Europa în cadrul negocierilor comerciale cu UE
11.04.2025
11:18
273
Moldova celebrează „Ziua Sportului Curat” pentru a promova integritatea și onestitatea în sport
11.04.2025
11:11
381
Președintele Seimului Letoniei, Daiga Mieriņa, în vizită oficială de două zile în Republica Moldova pentru întărirea relațiilor bilaterale
11.04.2025
11:03
449
Prințul Harry vizitează Ucraina: întâlnire cu victimele războiului și discuții cu oficiali ucraineni


















































Actualitate
Parteneri
Descoperă
Actualitate




Punct de vedere NAȚIONAL
Sondaj
Prietenii noștri