La ce folosesc camerele poziționate deasupra semafoarelor – Toți șoferii trebuie să știe
Mulți șoferi sunt îngrijorați de prezența camerelor instalate pe semafoare, temându-se că ar putea fi surprinși de un radar ascuns. Totuși, nu toate aceste camere sunt destinate sancționării șoferilor, având deseori un rol complet diferit, care este chiar benefic pentru conducătorii auto. Citiți în acest material pentru ce sunt folosite aceste camere poziționate deasupra semafoarelor.
Contrar temerilor comune, aceste camere nu sunt radare de monitorizare a trecerii pe roșu. Ele sunt instalate pentru a monitoriza și gestiona fluxul de trafic, după cum informează T-Online.de. În orașe precum Potsdam, sunt utilizate sisteme video cu rezoluție redusă, care nu pot identifica persoane sau plăcuțe de înmatriculare. Scopul acestor camere este de a analiza densitatea traficului și de a ajusta semaforizarea pentru a asigura un flux de trafic mai fluid.
Camerele moderne de supraveghere folosesc frecvent tehnologii cu infraroșu și imagistică termică, permițând identificarea vehiculelor chiar și în condiții de iluminare slabă. Volker Witt, de la Hamburg Verkehrsanlagen GmbH (HHVA), a explicat pentru publicația citată că această tehnologie permite ajustarea eficientă a semafoarelor în funcție de situația actuală a traficului, fără a stoca sau procesa date personale.
În contrast, radarele de trecere pe roșu sunt destinate exclusiv documentării încălcărilor semaforului roșu. Acestea sunt amplasate în spatele semafoarelor pentru a surprinde vehiculele din față, astfel încât să fie clar vizibile atât numărul de înmatriculare, cât și șoferul. Unele sisteme sunt capabile să fotografieze și din spate, pentru a putea identifica motocicliștii care comit astfel de abateri.
Pentru a detecta trecerea pe roșu, sunt utilizate diverse tehnologii, inclusiv bucle inductive integrate în carosabil și sisteme Lidar care funcționează cu tehnologie laser. Aceste dispozitive se activează imediat ce semaforul devine roșu și înregistrează fiecare vehicul care trece linia de oprire.
Consecințele încălcării semaforului roșu pot fi severe. Acestea varizază de la amenzi și puncte de penalizare la Flensburg, până la suspendarea permisului de conducere. Gravitatea sancțiunii depinde de circumstanțele în care s-a produs abaterea, în special dacă a fost pusă în pericol siguranța traficului. Cu toate acestea, există și situații excepționale în care trecerea pe roșu este permisă.
Rușii au bombardat stația din Podolsk, afectând și centrala de la Cuciurgan: ,,În prezent, doar două turbine sunt operaționale, iar capacitatea de producție este limitată"
Scutiri la plata impozitului pe venit și granturi pentru întreprinderile din industria prelucrătoare din R. Moldova, de la 1 ianuarie 2025: Vor fi ajutate circa 150 de întreprinderi
Celulă de CRIZĂ la Guvern, pentru a preveni și gestiona eventualele planuri de destabilizare a R. Moldova. Dorin Recean: „Suntem pregătiți pentru orice scenariu posibil”