08:51:00 27.12.2024
Stiri

La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Care sunt primele semne al ambreiajului uzat

Actualitate 01.05.2024 19:42 Vizualizări2452 Autor: ZiarulNational
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Care sunt primele semne al ambreiajului uzat

Ambreiajul ajută la schimbarea treptelor de viteză, dar după un anumit număr de kilometri începe să nu mai funcționeze corect. Iată care sunt primele semne ale ambreiajului uzat.

Ambreiajul este compus din 4 piese esențiale: volanta, discul de ambreiaj, placa și rulmentul de presiune. Acest sistem face legătura între cutia de viteze și motor.

La o mașină cu transmisie manuală știe, pedala de ambreiaj trebuie apăsată de fiecare dată când se schimbă treapta de viteză. Astfel, motorul este decuplat de transmisie. După ce a fost selectată treapta dorită și eliberează pedala de ambreiaj, cutia de viteze este recuplată la motor.

La o mașină cu transmisie automată, selecția treptelor de viteză e făcută de computerul mașinii. Iar șoferul nu are decât 2 pedale, una de accelerație și una de frână.

Care sunt simptomele unui ambreiaj defect

Pentru că acest sistem mecanic este foarte des utilizat, o dată la ceva timp trebuie înlocuit.

Simptomele unui ambreiaj defect sunt, în general:

  • miros neplăcut
  • accelerare lentă
  • zgomote din zona transmisiei
  • umezeală sub pedala de ambreiaj sau sub pompa hidraulică
  • nu intră în viteză
  • pedală de ambreiaj prea rigidă sau prea moale.

    Mirosul neplăcut, asemănător cu cel de cauciuc ars, este primul semn că e posibil ca ambreiajul mașinii să se fi uzat. Acest miros poate fi generat, însă, și de o utilizare intensă a transmisiei. Dar dacă și accelerarea mașinii e lentă, atunci e foarte probabil să fie nevoie de un kit nou de ambreiaj.

    Dacă sesizezi zgomote neobișnuite când schimbi treptele de viteză, atunci și acesta e un semn că ambreiajul e uzat. Și dacă observi sub pedala acestuia umezeală sau în zona pompei hidraulice, cu siguranță trebuie să ajungi cu mașina în service.

    Uneori, când sistemul e uzat, va fi tot mai greu să schimbi vitezele, mai ales la temperaturi scăzute. Sau, poți constata că pedala de ambreiaj este ori foarte moale ori extrem de rigidă. În oricare dintre aceste situații, trebuie să apelezi la un mecanic sau service autorizat. Cel mai probabil, mașina ta va avea nevoie de un nou kit de ambreiaj.

    Uzura unui ambreiaj diferă foarte mult de la mașină la mașină și de la șofer la șofer. Pentru că stilul de conducere influențează durata de viață a kit-ului de ambreiaj.

    O schimbare agresivă a treptelor de viteză, în mod repetat, va uza prematur acest sistem.

    În plus, depinde și de tipul de drum pe care e condusă mașina. În oraș sau în zonele cu pante, ambreiajul este mult mai întrebuințat, ceea ce înseamnă o uzare mai rapidă, față de mașinile conduse pe drum drept, în regim de croazieră.

    De obicei, durata de viață a unui ambreiaj e, în medie, între 130.000 și 180.000 de kilometri. Însă, la unele modele, kit-ul de ambreiaj trebuie schimbat după 80.000-100.000 km, în timp ce la altele poți rula chiar și 200.000 km fără a fi necesară înlocuirea acestuia.

    Cât costă un kit de ambreiaj și cât e manopera

    Un kit de ambreiaj nou costă de la câteva sute de lei, până la câteva mii de euro.

    Depinde de producător, de tipul de materiale folosite, de mașina pe care va fi montat și de specificațiile tehnice.

    La acest preț se adaugă manopera, care va fi pentru aproximativ 3 ore de muncă. Astfel, în funcție de service și de mecanic, costul de înlocuire a ambreiajului va fi de la aproximativ 300 de lei în sus.

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
23.12.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Perspectiva unui PSD...

20.12.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // O carte ca eveniment...

16.12.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Delirul imperial îna...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cine credeți că va prelua puterea în R. Moldova, după alegerile parlamentare din 2025?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md