Jumătate din costurile pentru construcția de poduri peste Prut vor fi acoperite de UE. Ministrul Spînu: „Noi deja am aplicat împreună cu România și vom avea finanțare”
Republica Moldova este singurul stat care, deși nu este membru al Uniunii Europene, a fost inclus într-un proiect european de interconectare, pentru care primește finațare de 2 miliarde de euro.
„Noi deja am aplicat împreună cu România și vom avea finanțare pentru podurile de peste Prut, 50% din costuri vor fi suportate din bani europeni”, a declarat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, în cadrul unei emisiuni la Digi24.
Potrivit lui Spînu, este vorba de construcția unui pod nou la Ungheni, dar și despre modernizarea podurilor de la Sculeni, Leușeni și Giurgiulești.
În cadrul aceluiași proiect, autoritățile de la Chișinău speră să reabiliteze toate drumurile naționale din R. Moldova. Un alt obiectiv este reabilitarea căilor ferate și trecerea de la ecartamentul sovietic la cel european.
„Noi nu vedem un alt viitor al republicii noastre în afara Uniunii Europene. Iar interconectarea infrastructurii e probabil cel mai rapid pas prin care putem ajunge de facto să fim interconectați. Interconectarea R. Moldova cu România este de fapt interconectarea R. Moldova cu Uniunea Europeană. (...) Vedem cozile care se creează la graniță, care îngreunează traficul de cetățeni și activitatea economică. Nu putem să vorbim despre o integrare reală în UE, dacă nu ne interconectăm prin drumuri, poduri, cale ferată, porturi mai bine amenajate. Asta e soluția”, a punctat ministrul Spînu în cadrul aceluiași interviu oferit postului tv din România.
Copii după manuscrisele lui Mihai Eminescu, expuse în Parlamentul de la Chișinău
Explozia de pe Albișoara: Inspectorii de patrulare au demarat verificarea tuturor vehiculelor care se alimentează cu gaze
OPORTUNITATE pentru funcționarii publici din R. Moldova: Instruiri și vizite de studiu pentru a prelua experiența statelor europene pentru transformarea serviciului public din Republica Moldova