Stiri
Irinel Ionel Scrioșteanu: ,,Ținta noastră comună este ca, până în 2030, fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier"
Actualitate
28.09.2024
09:56
241
Autor: Ziarul National
Semnarea pe 27 septembrie, la Ungheni, a contractului privind construcția podului Ungheni - Ungheni, ,,primul pod nou peste Prut după 60 de ani", este ,,un moment istoric pentru români", susține Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de la București, care a fost prezent la eveniment.
,,Le-am spus celor prezenți că este un moment istoric, pentru că strămoșii noștri văd acum fantomele celor 27 de poduri peste Prut, care au existat între frații de pe ambele maluri până în 1940. Este de datoria noastră să le reconstruim, iar ținta noastră comună este ca, până în 2030, fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier. Și așa cum spuneam și zilele trecute, tot până în 2030 o să circulăm la nivel de autostradă de la București la Chișinău, inclusiv pe acest pod, care va fi finalizat în 2026", a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Potrivit secretarului de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, autoritățile de pe ambele maluri ale Prutului discută opțiunea construirii unui singur punct vamal la Ungheni, pe teritoriul României, în care să își desfășoare activitatea reprezentanții ambelor state.
Contractul semnat ieri la Ungheni prevede construirea unui pod nou peste Prut pe o lungime de 261,2 metri și câte două benzi pe sens, plus trotuare.
De asemenea, lucrările de execuție mai prevăd:
*13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);
*8 m lățime parte carosabilă;
*1 km lungime traseu;
*4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură;
*punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
,,Pentru buna desfășurare a acestui proiect, este necesară o coordonare foarte bună a tuturor instituțiilor implicate și a autorităților locale de pe ambele maluri ale Prutului, în așa fel încât accesul în perioada de proiectare, dar și organizarea de șantier pe ambele părți să se facă într-un cadru optim. De asemenea, este necesar și ca Republica Moldova să demareze lucrările de conectare a podului la infrastructura existentă, pentru a se putea folosi această infrastructură imediat ce finalizăm lucrările aferente podului, precum și continuarea discuțiilor cu toate autoritățile implicate în desfășurarea activității într-un punct de trecere a frontierei", a punctat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 de milioane de lei românești sau peste 30 de milioane de euro, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
,,Le-am spus celor prezenți că este un moment istoric, pentru că strămoșii noștri văd acum fantomele celor 27 de poduri peste Prut, care au existat între frații de pe ambele maluri până în 1940. Este de datoria noastră să le reconstruim, iar ținta noastră comună este ca, până în 2030, fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier. Și așa cum spuneam și zilele trecute, tot până în 2030 o să circulăm la nivel de autostradă de la București la Chișinău, inclusiv pe acest pod, care va fi finalizat în 2026", a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Potrivit secretarului de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, autoritățile de pe ambele maluri ale Prutului discută opțiunea construirii unui singur punct vamal la Ungheni, pe teritoriul României, în care să își desfășoare activitatea reprezentanții ambelor state.
Contractul semnat ieri la Ungheni prevede construirea unui pod nou peste Prut pe o lungime de 261,2 metri și câte două benzi pe sens, plus trotuare.
De asemenea, lucrările de execuție mai prevăd:
*13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);
*8 m lățime parte carosabilă;
*1 km lungime traseu;
*4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură;
*punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
,,Pentru buna desfășurare a acestui proiect, este necesară o coordonare foarte bună a tuturor instituțiilor implicate și a autorităților locale de pe ambele maluri ale Prutului, în așa fel încât accesul în perioada de proiectare, dar și organizarea de șantier pe ambele părți să se facă într-un cadru optim. De asemenea, este necesar și ca Republica Moldova să demareze lucrările de conectare a podului la infrastructura existentă, pentru a se putea folosi această infrastructură imediat ce finalizăm lucrările aferente podului, precum și continuarea discuțiilor cu toate autoritățile implicate în desfășurarea activității într-un punct de trecere a frontierei", a punctat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 de milioane de lei românești sau peste 30 de milioane de euro, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
28.09.2024
07:58
279
Premierul Dorin Recean, discuții cu secretarul general al ONU, António Guterres, la New York: ,,Suntem mai puternici când suntem uniți"
28.09.2024
08:28
318
Blinken cere Beijingului să pună capăt ,,alimentării maşinii de război ruse" în Ucraina
27.09.2024
22:11
496
RABC, SIG Sauer sau McKinsey: Premierul Dorin Recean a invitat companiile americane să se extindă în Republica Moldova
27.09.2024
20:38
431
Prim-ministrul Dorin Recean, discurs la tribuna ONU: „Drumul nostru european este o chestiune de interes național vital și cea mai puternică garanție a păcii, democrației și dezvoltării”
27.09.2024
18:42
900
Șor pune la cale proteste pentru a compromite întâlnirile Maiei Sandu cu diaspora din Italia. Nicolae Negru: Idioți utili folosiți de Putin împotriva propriei libertăți
27.09.2024
17:59
590
MAE explică de ce în Federația Rusă vor fi deschise doar DOUĂ secții de votare pentru alegerile prezidențiale și referendumul privind aderarea la UE: „Nu sunt întrunite cerințele obligatorii de securitate”
27.09.2024
17:40
764
VIDEO // Sediul Guvernului și cel al Ministerului Muncii și Protecției Sociale, VANDALIZATE: Două persoane instruite la Moscova pentru acțiuni de destabilizare, reținute. Cât au primit pentru îndeplinirea misiunii
27.09.2024
17:02
707
DOC // MAE a anunțat LISTA și adresele celor 228 de secții de VOTARE deschise peste hotarele republicii pentru referendumul republican constituțional și alegerile prezidențiale din 20 octombrie 2024: Numărul de secții din Rusia scade de la 5 la 2
27.09.2024
16:00
1008
VIDEO // Igor Grosu, despre construcția primului pod în regim de autostradă între R. Moldova și România: „Părinții noștri au construit poduri de flori, iar noi vom fi generația care construim poduri pentru a ușura conexiunea între malurile Prutului”
27.09.2024
14:58
454
Numărul refugiaților ucraineni angajați pe teritoriul R. Moldova a depășit cifra 1 500
Top stiri
28.09.2024
09:56
238
Irinel Ionel Scrioșteanu: ,,Ținta noastră comună este ca, până în 2030, fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier"
28.09.2024
07:58
276
Premierul Dorin Recean, discuții cu secretarul general al ONU, António Guterres, la New York: ,,Suntem mai puternici când suntem uniți"
28.09.2024
08:28
315
Blinken cere Beijingului să pună capăt ,,alimentării maşinii de război ruse" în Ucraina
27.09.2024
22:11
495
RABC, SIG Sauer sau McKinsey: Premierul Dorin Recean a invitat companiile americane să se extindă în Republica Moldova
27.09.2024
20:38
428
Prim-ministrul Dorin Recean, discurs la tribuna ONU: „Drumul nostru european este o chestiune de interes național vital și cea mai puternică garanție a păcii, democrației și dezvoltării”
27.09.2024
18:42
898
Șor pune la cale proteste pentru a compromite întâlnirile Maiei Sandu cu diaspora din Italia. Nicolae Negru: Idioți utili folosiți de Putin împotriva propriei libertăți
Actualitate
Parteneri
Descoperă
Actualitate
Irinel Ionel Scrioșteanu: ,,Ținta noastră comună este ca, până în 2030, fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier"
Premierul Dorin Recean, discuții cu secretarul general al ONU, António Guterres, la New York: ,,Suntem mai puternici când suntem uniți"
Blinken cere Beijingului să pună capăt ,,alimentării maşinii de război ruse" în Ucraina
RABC, SIG Sauer sau McKinsey: Premierul Dorin Recean a invitat companiile americane să se extindă în Republica Moldova
Punct de vedere NAȚIONAL
Meteo in Moldova