08:16:16 22.12.2024
Stiri

Irinel Ionel Scrioșteanu: „​Ținta noastră comună este ca, până în 2030, fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier” ​

Actualitate 28.09.2024 09:56 Vizualizări7149 Autor: Ziarul National
Irinel Ionel Scrioșteanu: „​Ținta noastră comună este ca, până în 2030, fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier” ​
Semnarea pe 27 septembrie, la Ungheni, a contractului privind construcția podului Ungheni - Ungheni, „primul pod nou peste Prut după 60 de ani”, este „un moment istoric pentru români”, susține Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de la București, care a fost prezent la eveniment.

„Le-am spus celor prezenți că este un moment istoric, pentru că strămoșii noștri văd acum fantomele celor 27 de poduri peste Prut, care au existat între frații de pe ambele maluri până în 1940. Este de datoria noastră să le reconstruim, iar ținta noastră comună este ca, până în 2030, fiecare din cele 11 raioane care au granița la Prut să aibă cel puțin un pod rutier. Și așa cum spuneam și zilele trecute, tot până în 2030 o să circulăm la nivel de autostradă de la București la Chișinău, inclusiv pe acest pod, care va fi finalizat în 2026”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Potrivit secretarului de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, autoritățile de pe ambele maluri ale Prutului discută opțiunea construirii unui singur punct vamal la Ungheni, pe teritoriul României, în care să își desfășoare activitatea reprezentanții ambelor state.

Contractul semnat ieri la Ungheni prevede construirea unui pod nou peste Prut pe o lungime de 261,2 metri și câte două benzi pe sens, plus trotuare.

De asemenea, lucrările de execuție mai prevăd:

*13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II);

*8 m lățime parte carosabilă;

*1 km lungime traseu;

*4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură;

*punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.

„Pentru buna desfășurare a acestui proiect, este necesară o coordonare foarte bună a tuturor instituțiilor implicate și a autorităților locale de pe ambele maluri ale Prutului, în așa fel încât accesul în perioada de proiectare, dar și organizarea de șantier pe ambele părți să se facă într-un cadru optim. De asemenea, este necesar și ca Republica Moldova să demareze lucrările de conectare a podului la infrastructura existentă, pentru a se putea folosi această infrastructură imediat ce finalizăm lucrările aferente podului, precum și continuarea discuțiilor cu toate autoritățile implicate în desfășurarea activității într-un punct de trecere a frontierei”, a punctat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 de milioane de lei românești sau peste 30 de milioane de euro, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.

Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
20.12.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // O carte ca eveniment...

16.12.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Delirul imperial îna...

13.12.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Transnistria, ca un ...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cum credeți, va reuși justiția din R. Moldova să pedepsească persoanele implicate în operațiunea privind cumpărarea voturilor la ultimele alegeri din R. Moldova, cu bani din Federația Rusă?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md