Invenția genială care prelungește durata de viață a motoarelor diesel
Apariția mașinilor electrice și măsurile din ce în ce mai restrictive de acces a celor diesel în centrele orașelor, stimulează mințile cercetătorilor. Așadar, apar minuni ale ingineriei care pot contribui decisiv la lupta împotriva schimbărilor climatice. Aceasta este ceea ce cred cei responsabili de această invenție. Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT) folosește deja motoare de automobile convenționale pentru a le transforma în fabrici chimice mici, modulare și profitabile, scrie ziarulromanesc.at.
Este vorba despre mici reactoare, care pot transforma gazele metan reziduale foarte poluante, în substanțe chimice și combustibili ecologici. Care sunt gata de utilizare și ușor de transportat. “O vedem ca pe o nouă modalitate de a produce substanțe chimice”, spune Emmanuel Kasseris, co-fondator și CEO al Emvolon, într-un comunicat de presă al MIT. Primele prototipuri ale utilajelor sale se concentrează pe metan, „pentru că este o emisie abundentă pe care o putem folosi ca resursă. Aproximativ 15% din emisiile globale de gaze cu efect de seră provin din sectoare în care sunt greu de eliminat și au nevoie de combustibili precum transportul maritim, aviație, camioane grele sau căi ferate. În plus, alte 15% din emisii provin din emisiile de metan distribuite, cum ar fi gropile de gunoi și puțurile de petrol”.
În lupta împotriva schimbărilor climatice, inamicul cel mai cunoscut tuturor este CO2. Cu toate acestea, datorită structurii sale, metanul captează mai multă căldură în atmosferă per moleculă decât dioxidul de carbon. Practic, efectele lui sunt de până la 84 de ori mai dăunătoare pentru mediu, timp de două decenii după ce este emis. În urmă cu aproximativ 10 ani, Leslie Bromberg, inginer principal de cercetare la Centrul de Știință a Plasmei și Fuziunii al MIT, l-a contactat pe Kasseris. Acesta dezvoltase pentru teza sa de doctorat o tehnologie capabilă să îmbunătățească eficiența combustibilului pentru motoarele cu ardere internă. Leslie a avut ideea nebună de a reutiliza unu dintre aceste motoare ca motor cu reacție”, își amintește Kasseris. Și nu erau vise, ci un proiect finanțat de Departamentul de Energie al SUA în care, datorită unui motor diesel, s-a realizat o reacție chimică de înaltă presiune, în care metanul a fost folosit pentru a produce hidrogen.
De atunci, amândoi au început să lucreze la tehnologia care în cele din urmă avea să prindă contur chiar la MIT. În 2021 au co-fondat Emvolon, unde și-au pus în practică „ideea nebună”: un proces care transformă resursele energetice de calitate scăzută în carbon .După cum se explică pe site-ul propriu, prin reacții catalitice facilitate de motoarele cu ardere internă, Emvolon „transformă metanul în gaz de sinteză de înaltă calitate și, ulterior, în metanol verde” sau amoniac ecologic. Rezultatul este un combustibil potrivit în mod special pentru transportul greu pe uscat, pe mare și pe aer. Acolo, unde electrificarea nu este întotdeauna posibilă și ajunge în gropi.
Propunerea acestor ingineri experimentați de la MIT este de a oferi sisteme modulare low-cost (între 1 și 10 milioane de dolari). Ca ulterior, acestea să fie implementate rapid și să ofere combustibil ecologic, gata de a fi folosit ca rezultat. Celălalt mare avantaj al sistemului Emvolon, pe lângă mobilitatea sa, este versatilitatea sa. Pe lângă metanol, „ne-am dori să-l extindem la alte substanțe chimice. Precum amoniacul, dar și la alte materii prime, precum biomasa și hidrogenul din energie electrică regenerabilă. Avem deja rezultate promițătoare în această direcție”, spune Kasseris. „Credem că avem o soluție bună pentru tranziția energetică. Iar, în fazele ulterioare ale tranziției, pentru fabricarea electronică”, conform elespanol.com.
VIDEO // Un nou atac armat în Sydney. Patru persoane au fost înjunghiate într-o biserică, în timpul slujbei. Momentul, transmis LIVE
Ce se întâmplă dacă înghiți sâmburii de măsline? Nici nu-ţi imaginezi
Marina Tauber oferă DETALII despre mitingul de duminică. Deputata infirmă că s-ar pregăti destabilizări: „Va fi o acțiune pașnică. Protestele, mitingurile sunt acțiuni democratice”