Îngrijorător // Cinci persoane au fost implicate în accidente pe calea ferată
De la începutul acestui an, pe teritoriul R. Moldova au fost înregistrate trei accidente comise pe calea ferată, în urma cărora au avut de suferit cinci persoane. Două dintre acestea au decedat, iar trei au fost traumatizate. Accidentele au avut loc pe liniile de cale ferată, în afara pasajelor feroviare.
Potrivit polițiștilor, tragediile pe calea ferată au loc, de obicei, după același scenariu. Uneori, pietonii traversează calea ferată nepăsători în locuri interzise, fără a se asigura, alteori cu intenții de suicid. Și șoferii, la rândul lor, ignoră conștient indicatoarele instalate în preajma căilor ferate.
Polițiștii amintesc cetățenilor că frâna extremă aplicată de conducătorul unei garnituri de tren aduce prejudicii atât Întreprinderii de Stat „Calea Ferată a Moldovei”, prin uzura materialului rulant al garniturii și a liniei de cale ferată, cât și pasagerilor care se deplasează cu trenul, cauzându-le leziuni corporale.
Un tren format din cinci vagoane care se deplasează cu o viteză de minimum 50 km/h poate fi oprit prin aplicarea frânei extreme, parcurgând o distanță de mai bine de 250 de metri până în momentul stopării. În cazul unui tren marfar format din 20 de vagoane, în situația în care se aplică frâna extremă, acesta parcurge o distanță mai mare de 350 de metri.
Majoritatea nu sunt trenuri de mare viteză, nici trenuri de marfă, ci garnituri vechi, care, deși sunt limitate la mai puțin de 40 km/h, sunt capabile să mute un autotren mai bine de 20 de metri pe șine și să curme vieți omenești.
În acest sens, polițiștii recomandă cetățenilor să nu traverseze calea ferată în afara pasajelor feroviare, iar dacă se angajează în aceste traversări, să se asugure că o fac în deplină siguranță, să nu traverseze calea ferată când semnalul luminos sau poziția barierei interzice trecerea și trebuie să aștepte trenul de rută în stațiile din preajma gărilor, pe trotuar, acostament sau, după caz , pe refugiu.
Șoferilor le este interzis să ridice voluntar bariera sau să ocolească bariera coborâtă, dar și să ocolească vehiculele oprite în fața trecerii, ieșind pe contrasens. În caz de oprire fortuită pe trecerea la nivel cu calea ferată, conducătorul vehiculului și agentul de cale ferată, precum și alți conducători de vehicule aflați în apropiere sunt obligați să ia măsurile necesare pentru evacuarea imediată a persoanelor și scoaterea de pe calea ferată a vehiculului.
De asemenea, este interzisă oprirea pe trecerile la nivel cu calea ferată și mai aproape de 50 de metri față de acestea, în tuneluri, pe poduri, viaducte, rampe și sub acestea.
Restricțiile privind accesul în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău, ANULATE din 23 noiiembrie
Nicolae Ciucă, sprijinit de VETERANII de la Nistru, din trupele speciale „Burunducii”: ,,Noi, cei care am înfruntat şi apărat în 1992 Basarabia la Nistru contra hoardelor ruseşti ce astăzi pustiesc Ucraina vă suntem alături! Cu Dumnezeu înainte!”
VIDEO // Marcel Ciolacu, anunț ISTORIC de la Budapesta: ,,România va intra în spațiul Schengen terestru din 1 ianuarie 2025"