Începe noul SEZON al Formulei 1, cu un număr RECORD de curse - 23. Încă o poziţie a rămas liberă, după anularea Marelui Premiu al Rusiei, de la Soci. Cine sunt PILOȚII care vor lupta pentru titlul suprem
Sezonul 2022 al Formulei 1 va debuta duminică în Bahrain şi va cuprinde un număr record de curse, 23, însă o poziţie a rămas liberă după anularea Marelui Premiu al Rusiei, de la Soci, scrie Agerpres.
În 2022 va avea loc prima cursă de Formula 1 la Miami, în timp ce Qatarul nu va găzdui un Grand Prix în acest an din cauza Cupei Mondiale de fotbal, în timp ce China lipseşte în continuare din cauza restricţiilor legate de Covid-19.
Australia, Singapore, Canada şi Japonia revin în Formula 1 după ce au lipsit din cauza pandemiei
Cursele (suplimentare) care au avut loc anul trecut în Portugalia şi Turcia nu mai figurează în calendarul pe acest an, în timp ce Austria va găzdui o singură cursă, după ce în 2021 a organizat două.
Trei mari premii, Imola, Austria şi Brazilia, vor avea şi curse de sprint.
Calendarul sezonului
20 martie - Marele Premiu al Bahrainului, circuitul Sakhir
27 martie - Marele Premiu al Arabiei Saudite, Jeddah
10 aprilie - Marele Premiu al Australiei, Melbourne
24 aprilie - Marele Premiu al regiunii Emilia Romagna, Imola (Italia)
8 mai - Marele Premiu de la Miami (SUA)
22 mai - Marele Premiu al Spaniei, Barcelona
29 mai - Marele Premiu al principatului Monaco
12 iunie - Marele Premiu al Azerbaidjanului, Baku
19 iunie - Marele Premiu al Canadei, Montreal
3 iulie - Marele Premiu al Marii Britanii, Silverstone
10 iulie - Marele Premiu al Austriei, Spielberg
24 iulie - Marele Premiu al Franţei, Le Castellet
31 iulie - Marele Premiu al Ungariei, Budapesta
28 august - Marele Premiu al Belgiei, Spa-Francorchamps
4 septembrie - Marele Premiu al Olandei, Zandvoort
11 septembrie - Marele Premiu al Italiei, Monza
25 septembrie - vacant (a fost Marele Premiu al Rusiei)
2 octombrie - Marele Premiu al statului Singapore
9 octombrie - Marele Premiu al Japoniei, Suzuka
23 octombrie - Marele Premiu al Statelor Unite, Austin
30 octombrie - Marele Premiu al Mexicului, Ciudad de Mexico
13 noiembrie - Marele Premiu al Braziliei, Sao Paulo
20 noiembrie - Marele Premiu de la Abu Dhabi, Yas Marina.
Pe circuitul Sakhir, Max Verstappen va începe primul sezon în postura de campion mondial, iar Lewis Hamilton (Mercedes) a afirmat că Ferrari, Red Bull și McLaren au arătat cel mai bine în teste.
Vineri:
Antrenamente libere 1: 14:00
Antrenamente libere 2: 17:00
Sâmbătă:
Antrenamente libere 3: 14:00
Calificări: 17:00
Duminică:
Cursa: 17:00.
Prezentările celor 20 de piloţi:
Un număr de 20 de piloţi, de la zece echipe, se vor alinia la startul sezonului 2022 de Formula 1, Marele Premiu al Bahrainului, în data de 20 martie, transmite EFE.
Printre cei 20 de piloţi din acest sezon se numără patru campioni mondiali, Max Verstappen (un titlu), Lewis Hamilton (7), Sebastian Vettel (4) şi Fernando Alonso (2), şi un debutant, chinezul Guanyu Zhou, de 22 ani, scrie Agerpres.
Alfa Romeo Racing Orlen (monopost Alfa Romeo C42 Ferrari)
24. Guanyu Zhou (China), născut pe 30 mai 1999 (22 ani); debutant în Formula 1.
77. Valtteri Bottas (Finlanda), născut pe 28 august 1989 (32 ani); debut: 2012; cel mai bun clasament final: 2 (2019, 2020); starturi în Mari Premii: 178; victorii: 10; podiumuri: 67; pole position: 20; cele mai rapide tururi: 19; puncte: 1.738
AlphaTauri Honda (AlphaTauri AT03 Red Bull)
10. Pierre Gasly (Franţa), născut pe 7 februarie 1996 (26 ani); debut: 2017; cel mai bun clasament final: 7 (2019); starturi în Mari Premii: 86; victorii: 1 (Italia, 2020); podiumuri: 3; cea mai bună poziţie pe grila de start: 2; cele mai rapide tururi: 3; puncte: 309
22. Yuki Tsunoda (Japonia), născut pe 11 mai 2000 (21 ani); debut: 2021; cel mai bun clasament final: 14 (2021); starturi în Mari Premii: 21; cea mai bună clasare în cursă: 4, cea mai bună poziţie pe grila de start: 7; puncte: 32
BWT Alpine F1 Team (Alpine A522 Renault)
14. Fernando Alonso (Spania), născut pe 29 iulie 1981 (40 ani); debut: 2011; cel mai bun clasament final: Locul 1 (2005, 2006); starturi în Mari Premii: 333; victorii: 32 (ultima în Spania 2013); podiumuri: 98; pole position: 22; cele mai rapide tururi: 23; puncte: 1.980
31. Esteban Ocon (Franţa), născut pe 17 septembrie 1996 (25 ani); debut: 2014; cel mai bun clasament final: 8 (2017); starturi în Mari Premii: 89; victorii: 1 (Ungaria 2021); podiumuri: 2; cel mai bun loc pe grila de start: 3; puncte: 272
Aston Martin Aramco Cognizant (Aston Martin AMR22 Mercedes)
5. Sebastian Vettel (Germania), născut la 3 iulie 1987 (34 ani); debut: 2006; cel mai bun clasament final: Locul 1 (2010, 2011, 2012, 2013); starturi în Mari Premii: 279; victorii: 53; podiumuri: 122; pole position: 57; cele mai rapide tururi: 38; puncte: 3.061
18. Lance Stroll (Canada), născut la 29 octombrie 1998 (23 ani); debut: 2017; cel mai bun clasament final: 11 (2020); starturi în Mari Premii: 100; cel mai bun clasament în cursă: locul 3; podiumuri: 3; pole position: 1; puncte: 176
Ferrari (Ferrari F1-75)
55. Carlos Sainz jr (Spania), născut la 1 septembrie 1994 (27 ani); debut: 2015; cel mai bun clasament final: 5 (2021); starturi în Mari Premii: 140; cel mai bun loc în cursă: 2; podiumuri: 6; cel mai rapid tur: 1; puncte: 536,5
16. Charles Leclerc (Monaco), născut la 16 octombrie 1997 (24 ani); debut: 2016; cel mai bun clasament final: 4 (2019); starturi în Mari Premii: 80; victorii: 2; podiumuri: 13; pole position: 9; cele mai rapide tururi: 4; puncte: 560
Haas F1 Team (Haas VF-22 Ferrari)
20. Kevin Magnussen (Danemarca), născut la 5 octombrie 1992 (29 ani); debut: 2014; cel mai bun clasament final: 9 (2018); starturi în Mari Premii: 119; cel mai bun loc în cursă: 2 (Australia 2014); podiumuri: 1; cele mai rapide tururi: 2; puncte: 158
47. Mick Schumacher (Germania), născut la 22 martie 1999 (22 ani); debut: 2020; cel mai bun clasament final: 19 (2021); starturi în Mari Premii: 22; cel mai bun loc în cursă: 12 (Ungaria 2021)
McLaren F1 Team (McLaren MCL36 Mercedes)
3. Daniel Ricciardo (Australia), născut pe 1 iulie 1989 (32 ani); debut: 2011; cel mai bun clasament final: 3 (2014, 2016); starturi în Mari Premii: 210; victorii: 8; podiumuri: 32; pole position: 3; cele mai rapide tururi: 16; puncte: 1.274
4. Lando Norris (Marea Britanie), născut la 13 noiembrie 1999 (21 ani); debut: 2018; cel mai bun clasament final: 6 (2021); starturi în Mari Premii: 60; cel mai bun loc în cursă: 2 (Italia, 2021); podiumuri: 5; pole postion: 1 (Rusia, 2021); cele mai rapide tururi: 3; puncte: 306
Mercedes-AMG Petronas (Mercedes W13)
44. Lewis Hamilton (Marea Britanie), născut la 7 ianuarie 1985 (37 ani); debut: 2007; cel mai bun clasament final: Locul 1 (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020); starturi în Mari Premii: 288; victorii: 103; podiumuri: 182; pole position: 103; cele mai rapide tururi: 59; puncte: 4.165,5
63. George Russell (Marea Britanie), născut la 15 februarie 1998 (24 ani); debut: 2017; cel mai bun clasament final: 15 (2021); starturi în Mari Premii: 60; cel mai bun loc în cursă: 2 (Belgia 2021); cele mai rapide tururi: 1; puncte: 19
Oracle Red Bull Racing (Red Bull RB18)
33. Max Verstappen (Olanda), născut la 30 septembrie 1997 (24 ani); debut: 2014; cel mai bun clasament final: Locul 1 (2021); starturi în Mari Premii: 141; victorii: 20; podiumuri: 60; pole position: 13; cele mai rapide tururi: 16; puncte: 1557,5
11. Sergio Perez (Mexic), născut la 26 ianuarie 1990 (32 ani); debut: 2011; cel mai bun clasament final: 4 (2020, 2021); starturi în Mari Premii: 213; victorii: 2 (Bahrain 2020, Azerbaidjan 2021); podiumuri: 15; cele mai rapide tururi: 6; puncte: 896
Williams Racing (Williams FW44 Mercedes)
6. Nicholas Latifi (Canada), născut la 29 iunie 1995 (26 ani); debut: 2018; cel mai bun clasament final: 17 (2021); starturi în Mari Premii: 39; cel mai bun loc în cursă: 7; puncte: 7
23. Alexander Albon (Thailanda), născut la 23 martie 1996 (25 ani); debut: 2019; cel mai bun clasament final: 7 (2020); starturi în Mari Premii: 38; cel mai bun loc în cursă: 3; podiumuri: 2; puncte: 197.
Sezonul cu cele mai mari schimbări din ultimele decenii
Noul sezon de Formula 1 debutează duminică în Bahrain cu cele mai mari modificări din ultimele decenii, dar în acelaşi timp ridică şi o mulţime de întrebări la care se aşteaptă răspunsuri, comentează Reuters, citată de Agerpres.
Formula 1 promite, în urma acestei revoluţii tehnice, care include modificări aerodinamice, ale roţilor, aripilor, greutăţii şi combustibilului, curse mai spectaculoase, depăşiri mai numeroase şi o luptă mai echilibrată pentru victorie.
Maşinile, mai grele, cu roţi mai mari, arată foarte diferit faţă de modelele din 2021, dar rămâne de văzut dacă toate aceste modificări vor avea succes şi dacă limitele regulamentare nu au fost împinse prea departe.
''Cred că aceasta este de departe cea mai mare schimbare a regulamentului pe care sportul a văzut-o vreodată. Cariera mea începe din 1991 şi cred că depăşeşte totul în ceea ce priveşte Formula 1. Este un concept complet nou, un mod complet diferit de abordare a unui regulament. A fost o provocare masivă. Este cu siguranţă interesant'', a comentat directorul tehnic al lui Aston Martin, Andrew Green.
Ross Brawn, directorul general al Formula One, un alt veteran care activează în acest sport din anii '70, fost director tehnic la Ferrari, a salutat această ruptură reală de trecut.
Conform lui Brawn, toate aceste modificări au ca scop ''crearea unei competiţii mai strânse pentru viitor, lăsând loc unei meritocraţii''.
''Cred că la început va exista o mică diferenţă, dar sunt încrezător că aceste reguli, acest regim şi această cultură vor conduce la curse mult mai bune'', a mai spus Brawn.
Una dintre cele mai importante modificări este creşterea diametrului pneului de la 13 la 18 inci, cu un profil Pirrelli redus, un nou aspect al aripilor faţă şi spate, proiectate să reducă turbulenţele aerodinamice din spatele monoposturilor. Designul aripioarelor vor permite o apăsare mai mare la sol, o stabilitate mai bună în timpul depăşirilor. Mercedes a venit cu modificări la extrem în privinţa gurilor de admisie ale aerului, foarte înguste, care au stârnit deja controverse.
Weekendul de cursă a fost de asemenea condensat, activităţile media fiind mutate de vineri pentru joi şi se vor acorda mai multe puncte pentru cursele de sprint care vor avea loc în Italia, Austria şi Brazilia.
Fiecare echipă va putea să testeze piloţi tineri în cele două sesiuni de antrenamente de vineri pe parcursul întregului sezon.
Plafonul bugetar, redus acum la 140 de milioane de dolari, a fost introdus ca un alt element strategic.
''Trebuie să decizi extrem de atent unde investeşti dolarii în cercetare şi dezvoltare. În trecut, era mai uşor pentru că puteai urma mai multe căi în obţinerea performanţei. Azi, trebuie să decizi care variantă are cel mai mare potenţial şi să te angajezi pe acel drum. Aşa că este un mod total diferit de a opera pentru echipele mari'', a opinat Toto Wolff, şeful lui Mercedes, echipă care a câştigat ultimele opt titluri mondiale la constructori.
Combustibilul din sezonul 2022 va fi unul mai curat, cantitatea de biocombustibil din amestecul carburant va creşte de la 5,75% la 10%, iar greutatea maşinilor va urca de la 725 de kilograme la 790 kg.
Mai multe detalii AICI.
METEO // Vremea schimbă foaia: Cod galben de scădere a temperaturii medii zilnice și de ghețuș
VIDEO // România ADERĂ astăzi la programul Visa Waiver. Când vom putea călători propriu-zis fără viză în SUA. Care sunt documentele, costurile și pașii care trebuie urmați
R. Moldova a cumpărat energie electrică în valoare de peste 15 MILIOANE de euro de la începutul anului 2025. Peste 57% din energia consumată provine din România