Încă o lovitură puternică pentru Putin. Jumătate dintr-o industrie a Rusiei se prăbușește
După începerea invaziei din Ucraina acum peste 1.000 de zile, Occidentul a impus mai multe pachete de sancțiuni Rusiei pentru a-i diminua capacitatea de luptă. Putin mai primește încă o lovitură, după ce jumătate din industria aviatică se prăbușește. Companiile aeriene din Rusia intră în colaps din cauza sancțiunilor vestice.
Problemele de întreținere ale aeronavelor rusești se dovedesc extrem de dificile, deoarece avioanele sunt prea complexe pentru a fi reparate pe plan intern, în lipsa pieselor de schimb, potrivit Express.
Jumătate dintre avioanele Airbus A320neo și A321neo ale lui Vladimir Putin au fost blocate din cauza unor probleme de întreținere, potrivit publicației de știri ruse Kommersant.
Sancțiunile occidentale au fost introduse după invazia pe scară largă a Ucrainei de către Rusia și de atunci aceste măsuri au lăsat companiile aeriene ale țării fără întreținere oficială și de piese de schimb pentru avioanele lor Airbus și Boeing.
Acest lucru a creat o criză în creștere, în special pentru S7 Airlines din Rusia, care are 31 din 39 de avioane A320neo și A321neo trase pe dreapta la sol. Aceste avioane sunt echipate cu motoare CFM International LEAP și sunt relativ noi.
Au doar trei până la șapte ani, dar motoarele lor au fost deja epuizate. Avioanele lăsate la sol reprezintă aproximativ 10% din flota de avioane străine a Rusiei.
Unele avioane au fost puse în rezervă pentru a-și păstra durata de viață a motorului pentru sezoanele de vârf, dar Kommersant raportează că 15 până la 20 dintre aceste avioane s-ar putea să nu mai zboare niciodată.
Opt avioane A321neo, în special, nu au mai zburat din 2023. Problemele de întreținere se dovedesc extrem de dificile deoarece avioanele sunt prea complexe pentru a fi reparate pe plan intern, iar sancțiunile occidentale blochează importul de piese esențiale.
Experții prevăd acum că o retragere pe scară largă a acestor avioane ar putea avea loc încă din 2026. În timp ce producția internă de aeronave a fost sugerată ca soluție, progresul a fost lent.
Motoarele PD-8 planificate pentru SuperJet din Rusia au eșuat testele la sol, iar proiectul ambițios MC-21 s-a confruntat cu eșecuri masive, devenind mai grele, slabe și mai scumpe decât se anticipa.
Noua aeronavă Comac C919 din China a fost, de asemenea, propusă ca alternativă la avioanele Airbus și Boeing din Occident. Cu toate acestea, și ea folosește motoare CFM International LEAP de fabricație occidentală.
Cu toate acestea, Roman Starovoit, ministrul rus al transporturilor, a minimizat criza, acuzând Airbus că produce motoare despre care el susține că „nu au fost complet dezvoltate”.
FOTO // Cel mai COSTISITOR proiect de infrastructură rutieră din raionul Orhei a fost finalizat: Leagă satele Tabăra și Vatici
Fonduri facultative de pensii, în R. Moldova
Banca Națională a Moldovei a încheiat un memorandum de înțelegere cu banca centrală a Ungariei