Gările și stațiile auto, privatizate dubios în 2018, vor REVENI în gestiunea statului până pe 25 septembrie curent
Gările și stațiile auto, privatizate în 2018 de o companie creată cu doar două zile înainte de desfășurarea concursului, vor reveni în gestiunea statului până pe 25 septembrie curent.
Agenția Proprietății Publice anunță că a rezoluționat contractul de parteneriat public-privat de modernizare a autogărilor pe motivul neprezentării garanției de bună execuție și neîndeplinirii planului de investiții asumat.
„Guvernul, prin intermediul comisiei de monitorizare, a decis joi, 25 august, desfacerea contractului. În luna mai antreprenorul a fost notificat să remediez situația în termen de 90 zile, fapt care nu a fost realizat. Conform contractului, partenerul privat urmează, timp de o lună, să transmită toate activele preluate în decembrie 2018 de la Întreprinderea de Stat Gările și Stațiile Auto „în bună stare, funcţionale şi libere de orice sarcină sau obligaţie”. Legislația în domeniu prevede că, în cazul încetării parteneriatului public-privat, partenerul privat este obligat să asigure continuitatea activității sau prestării serviciilor până la preluarea acestora de către partenerul public”, arată APP într-un comunicat de presă.
CITIȚI și Încă o „afacere” în detrimentul statului ar putea fi ANULATĂ: Gările și stațiile auto, care au ajuns la grupul Șor, ar putea reveni în gestiunea autorităților
Contractul de concesiune a autogărilor a fost semnat pe 17 decembrie 2018 cu SRL Gările Auto Moderne, pe un termen de 25 de ani. Conform contractului, partenerul privat s-a obligat să modernizeze 30 de gări și stații auto, iar aceste lucrări nu vor depăși trei ani.
Anterior, o comisie parlamentară de anchetă, condusă de fostul deputat Igor Munteanu, a stabilit că la privatizarea gărilor și stațiilor auto a fost pusă în aplicare o schemă similară cu cea utilizată în cazul privatizării „AIR Moldova” - parteneriatul public-privat privind transmiterea gărilor și stațiilor auto din R. Moldova unei companii create cu doar două zile înainte de desfășurarea concursului a fost încheiat cu grave încălcări ale legislației în vigoare și a lezat interesele statului.
Mai exact, concursul a fost organizat în așa fel încât să fie favorizată o singură companie, care ar fi avut conexiuni cu controversatul om de afaceri Ilan Șor. După semnarea parteneriatului public-privat, compania câștigătoare nu a făcut investițiile necesare conform contractului, iar instituțiile statului nu au întreprins nimic pentru a asigura realizarea contractului, se arăta în raportul comisiei de anchetă din Parlament.
LIVE // Președinta Maia Sandu, declarații după ședința Consiliului Suprem de Securitate, convocat pentru a discuta despre criza energetică
RAPORT // Curtea de Conturi a depistat nereguli în activitatea ODA: Peste jumătate de milion de lei, finanțare nerambursabilă, acordată unor beneficiari neeligibili și 70 de milioane de lei nevalorificate în cadrul Programului FACEM
Benzina și motorina se scumpesc și mâine: ANRE arată spre cotațiile Platts, care s-au majorat cu circa 20 - 21 de dolari per tonă în ultima zi