13:40:58 17.03.2025
Stiri

FOTO // În aprilie 2025 începe construcția PRIMULUI pod la nivel de autostradă peste Prut. Cum va fi marcat momentul istoric

Actualitate 17.03.2025 09:00 Vizualizări637

Pe 26 aprilie este programată pentru începerea lucrărilor la primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut, denumit Podul de Flori de la Ungheni, Golaisti (RO) - Zagarancea (MD), potrivit secretarului de stat în Transporturi din România, Irineș Ionel Scrioșteanu. Acesta a adăugat că a fost aprobat Proiectul Tehnic pentru acest pod în Consiliul Tehnico - Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).


„În cadrul vizitei în Basarabia, am fost împreună cu Dionisie Ternovschi – președintele Consiliului Raional Ungheni, Nicolai Mîndra – secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din R. Moldova, Vasile Gaviuc – primarul localității Zagarancea, Raionul Ungheni, Costel Manoliu – primarul Comunei Golăiești, județul Iași, Radu Rogovei – șef direcție drumuri din MD, Marius Lucian Lupu – director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Iași Infrastructură” în locul unde vom construi primul pod nou peste Prut după peste 60 de ani de la ultimul pod construit”, a transmis sâmbătă Scrioșteanu.

Acesta a menționat că a convocat toți factorii responsabili, inclusiv reprezentanți ai constructorului și a avut o nouă discuție organizatorică pregătitoare cu privire la momentul de start al șantierului, întrucât pentru buna desfășurare a acestui proiect este necesară o ordonare foarte bună a tuturor instituțiilor, de pe ambele maluri ale Prutului, implicate.

„Fiind primul pod nou peste Prut după peste 60 de ani de la ultimul pod construit, marcarea acestui moment istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului se va face și prin organizarea unui eveniment simbolic chiar lângă șantierul acestuia, denumit Festivalul ,,Podul de Flori", despre care vom reveni cu detalii în perioada următoare”, a adăugat secretarul de stat.

Principalele caracteristici ale viitorului pod peste Prut


– 261,20 m lungime pod nou peste Prut (câte un pod pentru fiecare sens de circulație)

– 2 benzi pe sens + trotuare
– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
– 8 m lățime parte carosabilă
– 1 km lungime traseu
– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

„Finalizarea lucrărilor va fi în toamna anului viitor, iar sursa de finanțare este asigurată din 𝗳𝗼𝗻𝗱𝘂𝗿𝗶 𝗲𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗻𝗲 𝗻𝗲𝗿𝗮𝗺𝗯𝘂𝗿𝘀𝗮𝗯𝗶𝗹𝗲, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF”, a estimat Scrioșteanu.

Podul de Flori peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿ă𝘇𝗶𝗶 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗶𝗶 𝗔𝟴 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni și Autostrada Ungheni-Chisinau ambele cu orizont de finalizare 2030.

„Este primul, din seria celor 5 noi poduri peste Prut pe care am stabilit sa le construim, pentru care avem contractul de proiectare și execuție lucrări semnat din toamna anului trecut”, a mai spus oficialul de la Transporturi.

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

27.12.2024 09:10 Nicolae Negru Nicolae Negru // Maia Sandu, al doile...

Sondaj
Credeți că lupta împotriva corupției mari va fi impulsionată prin comasarea Procuraturii Anticorupție și PCCOCS?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2025. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate Termeni și condiții News widget RSS Contacte