FOTO // Cum arată PRIMA cale ferată nou-construită în România după 1989, dată astăzi în exploatare
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA din România informează că, începând de astăzi, circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se va desfăşura pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara - Aţel, care cuprinde patru poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, două tuneluri - Sighişoara şi Daneş -, două podeţe şi pasajul superior peste DN 13.
Aceasta ar fi prima linie de cale ferată nou - construită din România din perioada post-decembristă.
„Este varianta nouă de traseu prevăzută în proiectul de modernizare pe lotul Sighişoara - Aţel, astfel încât să se poată atinge viteza de 160 km/oră pe o porţiune cât mai mare de traseu între Sighişoara şi Aţel", explică reprezentanţii CFR SA, citați de economica.net.
Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante - Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 - vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara - Aţel.
Pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara - Aţel, Aţel - Micăsasa şi Micăsasa - Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%
Reprezentanţii CFR SA menţionează faptul că, lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel, substaţii de tracţiune) şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.
Ministrul de Externe al Franței delegat pentru Europa, discuții cu studenții USM de la filierele francofone: Proiecte pentru dezvoltarea profesională a tinerilor din R. Moldova
,,Votul util împotriva PSD și AUR este Ciucă, nu Lasconi": Argumentele lui Adrian Papahagi
FOTO // Trupa „Ghioceii” din Mingir, condusă de Mihail Sîrbu, este aplaudată în R. Moldova și peste hotare. Mulți elevi din satul Mingir devin actori profesioniști