Este bine sau nu să ții piciorul pe frână când stai la semafor?
De multe ori a existat în rândul șoferilor această dispută, dacă e mai bine să țină piciorul pe frână când stau la semafor, sau nu. De cele mai multe ori, când un șofer ajunge la un semafor, care e roșu, oprește și scoate din viteză mașina. Acesta este, în general, un gest intrat în automatismul conducătorilor auto. Dar, în cazul celor care conduc o mașină care are cutie de viteze automată, este sănătos acest gest?
Spre deosebire de o cutia manuală, transmisia automată selectează singură treptele de viteză. Iar când mașina staționează și șoferul stă cu piciorul pe frână, transmisia e decuplată automat.
„Atunci când apeși frâna, la o cutie automată sistemul decuplează singur transmisia. Și aceasta rămâne așa cât timp ții piciorul pe frână. Nu este recomandat ca, de câte ori oprești la semafor, să scoți din Drive și să lași mașina Park sau în Neutral. Cu cât vei face asta mai des, cu atât vei uza mai tare cutia”, a explicat pentru ProMotor, mecanicul auto Robert Marin.
Așadar, în cazul vehiculelor cu transmisie automată, recomandarea este să nu scoți mașina din viteză când stai la semafor. Ceea ce înseamnă că vei ține piciorul pe frână în tot acest timp.
În schimb, la o mașină cu schimbător de viteze manual, este recomandat să scoți din viteză de câte ori oprești. Altfel, ar trebui ca ambreiajul să fie călcat cât timp stai pe loc, ceea ce va duce la o uzură prematură a acestuia.
Însă, cât timp mașina stă pe loc, fie că este „pe liber”, fie în viteză, ar trebui ținut și piciorul pe frână?
Rolul sistemului de frânare este să oprească mașina când aceasta se află în deplasare. Dar și să țină mașina pe loc atunci când se află în pantă sau în rampă.
„Sunt mașini care au un sistem automat care, atunci când sunt scoase din viteză, împiedică deplasarea vehiculului în față sau în spate. În aceste situații nu mai trebuie să ții piciorul pe frână. Dar, în cazul cutiilor manuale, este bine să ții piciorul pe frână când scoți din viteză. Pentru că altfel mașina se poate pune în mișcare și riști să lovești pe cel din față sau din spate ”, a mai explicat mecanicul auto.
O altă variantă este să tragi frâna de mână când oprești la semafor, dacă nu vrei să stai cu piciorul pe frână de fiecare dată.
Asta nu va uza nici plăcuțele, nici sistemul de frânare al vehiculului. În schimb, te poate feri de un incident neplăcut. În plus, dacă ai neșansa de a fi lovit din spate de o altă mașină, poți evita să lovești, la rândul tău, pe cel din față.
Așadar, este bine să ții piciorul pe frână când stai la semafor, ori să activezi frâna de mână, pentru a nu-ți obosi piciorul.
VIDEO // Un nou atac armat în Sydney. Patru persoane au fost înjunghiate într-o biserică, în timpul slujbei. Momentul, transmis LIVE
Ce se întâmplă dacă înghiți sâmburii de măsline? Nici nu-ţi imaginezi
Marina Tauber oferă DETALII despre mitingul de duminică. Deputata infirmă că s-ar pregăti destabilizări: „Va fi o acțiune pașnică. Protestele, mitingurile sunt acțiuni democratice”