Escrocherie la „Red Union Fenosa”? Ce spun reprezentanții instituției
Mai mulți locuitori ai capitalei învinuiesc furnizorul de energie electrică „Red Union Fenosa” că ar fi pus la cale o escrocherie pentru a scoate mai mulți bani din buzunarele oamenilor la achitarea facturilor.
Consumatorii au observat că pentru luna august, când a fost majorat tariful la energia electrică de la 1,58 lei pentru un kW/h la 2,16 lei pentru kW/h, în facturi a fost inclus un consum estimativ de energie mai mare decât cel real.
În luna septembrie, când „Red Union Fenosa” a fost obligată de Agenția Națională pentru Reglementare Energetică să revină la vechile tarife, în facturile consumatorilor au apărut cifre mai mici decât în lunile precedente.
„Megaescrocherie! Sunați la 022431111 și cereți recalcularea facturilor!
Uitați-vă bine peste facturile pentru energia electrică de luna trecută (consumul pentru august / septembrie)… Fenosa a găsit modalitatea să ne fure de bani: în loc de consumul real, au trecut unul „estimativ”, de câteva ori mai mare decât cel din perioade similare din lunile precedente. De ce? Ca să plătim în avans la prețul vechi, adică scump, fără ca ei să ne ramburseze vreodată diferența. Ne au de proști!”, scrie pe Facebook un consumator supărat.
Acesta precizează că a depus o plângere la distribuitorul de energie electrică și a refuzat să plătească factura până nu va fi clarificată situația.
Un alt consumator a plasat pe aceeași rețea de socializare o fotografie cu factura la energie electrică din care se vede clar că la preț majorat au fost calculați „estimativ” mai mulți kW de energie decât consumul real.
Reprezentanții companiei „Red Union Fenosa” neagă că ar fi vorba de o schemă de fraudare și dau asigurări că toate calculele sunt „corecte și exacte”.
„Calculul estimativ s-a făcut pentru că urma a fi aplicată formula după care se calculează consumul de energie în funcție de numărul de zile în care tariful majorat a fost valabil. Fiecare caz trebuie analizat în parte. La unii datele de la contoare sunt citite mai devreme, la alții - mai târziu. Reiese că la unii consumatori numărul de zile calculat cu tarif majorat a fost mai mare, iar la alții – mai mic”, a explicat Vasile Gribincea, responsabil de relații cu presa la „Gas Natural Fenosa”.
Acesta a precizat că, până în prezent, compania a primit mai puțin de zece reclamații de la consumatori nemulțumiți de facturile de luna trecută, care urmează a fi analizate individual.
„Dacă se va depista că s-a produs o eroare de calcul, diferența de preț va fi inclusă în factura de luna viitoare a consumatorului, fără ca acesta să piardă vreun leu”, a dat asigurări Vasile Gribincea.
Jim Carrey a desenat o caricatură a Melaniei Trump care a pus Twitter-ul pe jar
Cât valorează inelul de logodnă personalizat primit de Maria Sharapova
Cum le-a schimbat trecerea timpului pe cele mai frumoase actrițe de la Hollywood. Imagini vechi de peste 20 de ani