Elevii din Moldova transformă școlile prin 65 de proiecte finanțate de Ministerul Educației și Cercetării


Într-o premieră absolută, 65 de proiecte create de elevi vor primi finanțare din partea Ministerului Educației și Cercetării, prin intermediul Programului de asistență pentru consolidarea Consiliilor Elevilor – ediția 2025. Aceste inițiative, selectate după un proces intensiv de formare, vor beneficia de un buget cumulier de 1 milion de lei. Programul are ca obiectiv stimularea implicării tinerilor în activitatea școlii și transformarea ideilor lor în proiecte reale, cu impact semnificativ asupra comunității educaționale.
În lunile martie și aprilie, 200 de elevi din întreaga țară au participat la ateliere axate pe luarea deciziilor, advocacy și elaborarea de proiecte. Îndrumați de mentori, participanții au identificat probleme reale în școli și au găsit soluții practice. Pe baza acestor soluții, au fost realizate proiecte, iar astăzi cele mai bune idei au fost premiate de ministrul Dan Perciun.
„Consiliile Elevilor sunt o parte vitală a vieții școlare. Prin acest program, elevii nu doar sunt auziți, ci primesc și uneltele necesare pentru a implementa schimbări reale. Este un pas semnificativ către o școală mai deschisă și participativă”, a spus Dan Perciun.
„Elevii au demonstrat, într-un interval de numai dublu o lună, cât de mult pot realiza prin efort și implicare. Proiectele lor au puterea de a transforma școlile în locuri mai incluzive și mai bine adaptate nevoilor lor. Cu sprijinul financiar oferit de minister, aceste idei vor prinde viață în lunile următoare”, a declarat Alex Petrov, directorul Agenției Naționale pentru Tineret.
Proiectele selectate includ amenajarea unor spații pentru activități extrașcolare, cluburi de educație media și digitală, platforme online pentru implicarea elevilor în viața școlii, precum și ateliere tematice și vizite educaționale.
Mai multe detalii despre program pot fi găsite pe www.tineret.gov.md.











































































