11:43:43 24.11.2024
Stiri

Ecartament EUROPEAN, viteză mai mare a trenurilor și electrificarea tronsonului de cale ferată Chișinău-Ungheni. Guvernul Gavrilița promite și o AUTOSTRADĂ Ungheni-Chișinău

Actualitate 19.10.2022 13:59 Vizualizări1248 Autor: Ziarul National
Ecartament EUROPEAN, viteză mai mare a trenurilor și electrificarea tronsonului de cale ferată Chișinău-Ungheni. Guvernul Gavrilița promite și o AUTOSTRADĂ Ungheni-Chișinău


Membrii Guvernului Gavrilița au ajuns astăzi cu trenul la Ungheni, unde are loc ședința Executivului. Drumul până la Ungheni a durat în jur de două ore, chiar dacă e vorba de o distanță de 80 de km. Astfel, prim-ministra Natalia Gavrilița a promis în debutul ședinței de Guvern că vor fi făcute investiții pentru creșterea vitezei trenurilor pe tronsoane-cheie, în primul rând pe traseul Chișinău-Ungheni.

„Trebuie să investim și în confortul cetățenilor și să ne asigurăm că serviciile sunt accesibile. În februarie, trenul Chișinău - Iași mergea de trei ori pe săptămână, iar acum de două pe zi, cu mai multe opriri. Ne dorim să oferim servicii accesibile, pentru ca cetățenii să înlocuiască călătoriile cu mașina. Dar, totodată, investim și în drumuri. Astăzi vom participa la ceremonia de deschidere a circulației pe tronsonul de ocolire a satului Bahmut”, a precizat Natalia Gavrilița, în cadrul ședinței Guvernului de la Ungheni.

La rândul său, vicepremierul Andrei Spînu a vorbit despre planurile guvernării privind dezvoltarea infrastructurii feroviare și rutiere.

„Am să încep cu calea ferată, mai ales că am ajuns aici cu trenul. Odată cu preluarea funcției, am decis să acordăm o atenție sporită acestui sector. Din acest motiv a fost aprobat și Codul Feroviar, care va face o reformă serioasă în acest domeniu. Dacă vorbim de tronsonul Iaș-Ungheni-Chișinău, atunci cu suportul Agenției Franceze pentru Dezvoltare a fost semnat un acord de grant de 400 de mii de euro, care ne va permite să facem un studiu de fezabilitate privind acest tronson. Ne dorim ca pe acest tronson să se poată circula și cu ecartament european, iar pe termen lung să electrificăm această porțiune de cale ferată. Suplimentar, au fost aprobate toate documentele pentru construcția podului Ungheni – Ungheni. Din informația pe care o avem de la colegii din România, cel târziu la începutul anului 2023 va lansată licitația pentru execuția proiectului, astfel în următorii 3-4 ani să fie finalizată construcția”, a adăugat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Potrivit sursei citate, podul respectiv trebuie să realizeze „unirea între R. Moldova și România”, prin autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni-Chișinău.

„De asemenea, noi am agreat ca în cadrul proiectului „Moldova drumuri IV”, cu o valoare de 350 de milioane de dolari, care va fi inițiat anul acesta, se va finanța studiul de fezabilitate și documentația de proiect pentru construcția autostrăzii Ungheni-Chișinău. Despre această autostradă s-a discutat mult… S-a vorbit mult și despre pod, dar noi nu doar discutăm, dar și realizăm aceste proiecte. Ați vorbit despre centura de la Bahmut, dar din punctul meu de vedere e rușinos ca astfel de tronsoane să se construiască timp de șapte ani. Lucrările se apropie de final, iar astăzi va fi deschisă circulația pe acest tronson. Până la finalul anului, întreaga porțiune Chișinău-Ungheni va fi finalizată”, a dat asigurări Spînu.

Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
22.11.2024 09:09 Nicolae Negru Nicolae Negru // Război și Pace, Stra...

18.11.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Alte alegeri, cam ac...

15.11.2024 09:04 Nicolae Negru Nicolae Negru // Supărările și demnit...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cum credeți, va reuși justiția din R. Moldova să pedepsească persoanele implicate în operațiunea privind cumpărarea voturilor la ultimele alegeri din R. Moldova, cu bani din Federația Rusă?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md