Ecartament EUROPEAN, viteză mai mare a trenurilor și electrificarea tronsonului de cale ferată Chișinău-Ungheni. Guvernul Gavrilița promite și o AUTOSTRADĂ Ungheni-Chișinău
Membrii Guvernului Gavrilița au ajuns astăzi cu trenul la Ungheni, unde are loc ședința Executivului. Drumul până la Ungheni a durat în jur de două ore, chiar dacă e vorba de o distanță de 80 de km. Astfel, prim-ministra Natalia Gavrilița a promis în debutul ședinței de Guvern că vor fi făcute investiții pentru creșterea vitezei trenurilor pe tronsoane-cheie, în primul rând pe traseul Chișinău-Ungheni.
„Trebuie să investim și în confortul cetățenilor și să ne asigurăm că serviciile sunt accesibile. În februarie, trenul Chișinău - Iași mergea de trei ori pe săptămână, iar acum de două pe zi, cu mai multe opriri. Ne dorim să oferim servicii accesibile, pentru ca cetățenii să înlocuiască călătoriile cu mașina. Dar, totodată, investim și în drumuri. Astăzi vom participa la ceremonia de deschidere a circulației pe tronsonul de ocolire a satului Bahmut”, a precizat Natalia Gavrilița, în cadrul ședinței Guvernului de la Ungheni.
La rândul său, vicepremierul Andrei Spînu a vorbit despre planurile guvernării privind dezvoltarea infrastructurii feroviare și rutiere.
„Am să încep cu calea ferată, mai ales că am ajuns aici cu trenul. Odată cu preluarea funcției, am decis să acordăm o atenție sporită acestui sector. Din acest motiv a fost aprobat și Codul Feroviar, care va face o reformă serioasă în acest domeniu. Dacă vorbim de tronsonul Iaș-Ungheni-Chișinău, atunci cu suportul Agenției Franceze pentru Dezvoltare a fost semnat un acord de grant de 400 de mii de euro, care ne va permite să facem un studiu de fezabilitate privind acest tronson. Ne dorim ca pe acest tronson să se poată circula și cu ecartament european, iar pe termen lung să electrificăm această porțiune de cale ferată. Suplimentar, au fost aprobate toate documentele pentru construcția podului Ungheni – Ungheni. Din informația pe care o avem de la colegii din România, cel târziu la începutul anului 2023 va lansată licitația pentru execuția proiectului, astfel în următorii 3-4 ani să fie finalizată construcția”, a adăugat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
Potrivit sursei citate, podul respectiv trebuie să realizeze „unirea între R. Moldova și România”, prin autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni-Chișinău.
„De asemenea, noi am agreat ca în cadrul proiectului „Moldova drumuri IV”, cu o valoare de 350 de milioane de dolari, care va fi inițiat anul acesta, se va finanța studiul de fezabilitate și documentația de proiect pentru construcția autostrăzii Ungheni-Chișinău. Despre această autostradă s-a discutat mult… S-a vorbit mult și despre pod, dar noi nu doar discutăm, dar și realizăm aceste proiecte. Ați vorbit despre centura de la Bahmut, dar din punctul meu de vedere e rușinos ca astfel de tronsoane să se construiască timp de șapte ani. Lucrările se apropie de final, iar astăzi va fi deschisă circulația pe acest tronson. Până la finalul anului, întreaga porțiune Chișinău-Ungheni va fi finalizată”, a dat asigurări Spînu.
Rusia are dreptul să bombardeze pe oricine, fiindcă e măreață
Noua găselniță a lui Putin pentru a aduna carne de tun pe frontul din Ucraina: Lege care va permite tuturor celor care semnează un contract pe un an pentru a merge să lupte în Ucraina după 1 decembrie să fie scutiţi de orice datorii
DOC // Nicolae Negru, editorialistul Ziarului NAȚIONAL, laureat al Premiului Național 2024: „Pentru mesajul național și pentru profunzimea operei sale literare, dramaturgice și publicistice, pentru cartea autobiografică: O progenitură dușmană”