Două capitale europene vor fi UNITE printr-un tunel submarin de peste 100 de kilometri. Drumul va dura doar 30 de minute
Cel mai lung tunel feroviar submarin din lume ar putea fi deschis traficului în anul 2040 între Finlanda și Estonia și ar putea costa până la 20 de miliarde euro, arată un studiu de fezabilitate prezentat miercuri de cele două state, informează Reuters.
După mai mulți ani de studii, autoritățile de la Helsinki și Tallinn analizează posibilitatea de a construi un tunel submarin între cele două capitale nordice, situate la ambele capete ale Golfului Finic.
Zeci de mii de estonieni lucrează în regiunea Helsinki și mulți dintre ei fac naveta săptămânal pe mare, iar mulți turiști finlandezi vizitează Tallinn.
Tunelul propus, cu o lungime de 103 de kilometri, ar scurta durată călătoriei între Helsinki și Tallinn la aproximativ 30 de minute, față de cel puțin 90 de minute în prezent cu cel mai rapid feribot.
În plus, tunelul feroviar ar conecta aeroporturile dintre cele două capitale și de asemenea ar face legătură cu Rail Baltica, o conexiune feroviară care ar urma să facă legătura între Varșovia și Tallinn începând din anul 2026.
„Estonia va fi conectată cu Europa Centrală și nu trebuie să ne oprim aici”, a declarat premierul estonian Juri Ratas într-o conferință de presă organizată la Tallin.
Fără un tunel feroviar, traficul de pasageri între cele două țări este prognozat să crească de la nouă milioane, în 2017, până la 14 milioane, în 2050. Cu un tunel, traficul ar putea crește până la 23 de milioane, dintre care 10 milioane ar fi transportați în continuare cu feribotul.
Studiul de fezabilitate estimează că tunelul submarin ar costa între 13 și 20 de miliarde de euro dar estimează că 40% din costuri ar urma să fie suportate de Uniunea Europeană.
Un raport publicat în 2015 de autoritățile de la Helsinki avansa un preț de cost semnificativ mai mic pentru același proiect, undeva între nouă și 13 miliarde euro.
În paralel, un proiect rival susținut de Peter Vesterbacka, fostul director general de la producătorul de jocuri video Rovio, încearcă să obțină finanțare chineză pentru un tunel care ar urma o rută diferită și ar fi inaugurat mai rapid decât varianta guvernului.
Cu toate acestea, Guvernul finlandez a subliniat că se concentrează în continuare pe propriul său plan. „Avem un proiect. Există loc pentru inovare dar avem doar un singur proiect”, a declarat ministrul finlandez al Transporturilor, Anne Berner.
Sursa: business24.ro
Jim Carrey a desenat o caricatură a Melaniei Trump care a pus Twitter-ul pe jar
Cât valorează inelul de logodnă personalizat primit de Maria Sharapova
Cum le-a schimbat trecerea timpului pe cele mai frumoase actrițe de la Hollywood. Imagini vechi de peste 20 de ani