Donald Trump redefinește strategia de comunicare: Mesaje mai puține, dar cu impact și influență directă mai mare


Donald Trump a publicat un număr semnificativ mai redus de mesaje pe reţelele sociale cu impact asupra pieţelor financiare, comparativ cu primul său mandat, conform unui studiu realizat de JPMorgan, citat de Reuters.
Analiştii băncii americane au observat că doar 10% din cele 126 de postări ale lui Trump despre subiecte precum tarife comerciale, relaţii externe şi economie au produs mişcări clare pe pieţele valutare.
Cu toate acestea, activitatea sa online este în creştere. Numărul postărilor cu impact asupra pieţelor a crescut recent, Trump publicând săptămâna trecută peste 20 de mesaje legate de aceste teme, dublu faţă de media lunii ianuarie. Totuşi, acest nivel este mult sub cele 60 de mesaje pe săptămână din anii 2018-2019, în timpul disputelor comerciale cu Mexic şi alte state.
”Dintre diversele subiecte abordate, postările despre tarife au avut cel mai mare impact asupra pieţelor”, se precizează în analiza JPMorgan, aproximativ o treime dintre acestea determinând mişcări semnificative.
Cel mai mare impact a fost resimţit la începutul lunii februarie, când peso-ul mexican a scăzut cu peste 2%, iar dolarul canadian cu 1%, după ce Trump a anunţat impunerea unor tarife de 25% pentru importurile din Mexic şi Canada printr-un decret de urgenţă, măsură retrasă două zile mai târziu.
Postările despre China au avut efecte variate, în funcţie de ton. Yuanul s-a depreciat după ce Trump a ameninţat cu tarife asupra importurilor chinezeşti în legătură cu problema furnizării de Fentanyl. În schimb, moneda chineză s-a apreciat în ianuarie după ce Trump a afirmat că a avut ”o conversaţie foarte bună” cu preşedintele Chinei, Xi Jinping.
Impactul asupra pieţelor financiare a fost însă limitat. Analiştii JPMorgan au concluzionat că specularea postărilor lui Trump pe pieţele valutare nu ar fi fost foarte profitabilă până acum. Testele băncii indică că tranzacţionarea dolarului împotriva unui coş de valute G10 sau împotriva celei mai afectate monede, la intervale de 5 până la 180 de minute după fiecare postare, ar fi adus câştiguri modeste, de maximum 4%, chiar şi în scenarii foarte optimiste.
În ciuda scăderii numărului de mesaje de impact pe reţelele sociale comparativ cu primul mandat, Trump a crescut comunicările directe din Biroul Oval. Potrivit JPMorgan, Trump participă aproape zilnic la sesiuni de întrebări şi răspunsuri cu jurnaliştii, marcând o schimbare de strategie în modul de influenţare a pieţelor şi politicii economice.











































































