DOC // Grădinițele din R. Moldova au obținut dreptul de a angaja psihologi, logopezi, cadre didactice de sprijin, kinetoterapeuți sau antrenori de înot, în funcție de necesitățile copiilor


Instituțiile de educație antepreșcolară (0 - 2 ani) și de învățământ preșcolar (5 - 6/7 ani) vor putea angaja psihologi, logopezi, cadre didactice de sprijin și kinetoterapeuți, pentru a asigura integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale.
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a actualizat normele de personal pentru astfel de instituții, care nu au mai fost modificate din anul 1999 și avea carențe la capitolul educației incluzive.
De asemenea, potrivit noului ordin al MEC, instituțiile de învățământ special vor beneficia de posturi precum psihopedagog, interpret în limbaj mimico-gestual, medic-oftalmolog etc.
Același document mai prevede că, în grădinițele cu predare în limba rusă, va fi introdusă funcția de profesor de limba română, astfel ca preșcolarii să o poată studia încă din primii ani.
Totodată, pentru sporirea eficienței administrative, vor putea fi angajați specialiști în prelucrarea datelor și personal tehnic pentru menținerea unui mediu sigur și sănătos.
Fondatorii instituțiilor vor putea aproba suplimentarea normelor de personal în limita bugetului disponibil, inclusiv prin contracte pentru servicii temporare. Printre posturile care pot fi ocupate astfel se numără profesor de educație fizică, antrenor de înot, arhivar sau administrator de rețea de calculatoare.









































































