14:32:17 14.01.2025
Stiri

EXPLICAȚIE // De ce BRANDURILE internaționale de îmbrăcăminte H&M sau ZARA nu vin în R. Moldova, deși republica noastră are Acord de Asociere cu UE, iar de mai bine de un an a obținut statutul de țară candidată la UE

Actualitate 31.10.2023 13:02 Vizualizări3464 Autor: Ziarul National
EXPLICAȚIE // De ce BRANDURILE internaționale de îmbrăcăminte H&M sau ZARA nu vin în R. Moldova, deși republica noastră are Acord de Asociere cu UE, iar de mai bine de un an a obținut statutul de țară candidată la UE

Deși procesul de integrare economică a R. Moldova în Uniunea Europeană, bazat pe Acordul de asociere și, mai nou, pe statutul de țară candidată la aderare, înregistrează progrese, brandurile internaționale de îmbrăcăminte nu se grăbesc să vină pe piața autohtonă.

Potrivit unei analize făcute de experta Institutului pentru Politici și Reforme Europene (IPRE), Elena Bolocan, R. Moldova, cu o populație totală estimată la 2,6 milioane de locuitori și un PIB de 13,6 miliarde de dolari, dispune de o piață mai puțin atractivă pentru ca brandurile internaționale să se afirme, comparativ cu majoritatea țărilor europene. Deși aderarea la UE poate fi favorabilă din punct de vedere economic, factori precum dimensiunea populației și puterea sa de cumpărare joacă un rol critic în ceea ce privește atractivitatea unei țări pentru aceste branduri.

„Comparând datele din R. Moldova cu cele din România, observăm diferențe semnificative în ceea ce privește achizițiile de articole vestimentare. În România, fiecare locuitor va cumpăra aproximativ 24 de articole vestimentare în 2023, generând o piață de articole vestimentare cu un venit estimat de 10.72 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2023. În schimb, în R. Moldova, datele prezentate sunt mult mai mici și se preconizează că va dura mai mult timp pentru a obține un randament al investiției (RoI) necesar pentru deschiderea unui magazin H&M sau ZARA, având în vedere piața mai mică și puterea de cumpărare redusă a populației”, explică Elena Bolocan.

Nota analitică prezintă de asemenea o analiză a puterii de cumpărare. Astfel, raportul recent publicat de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării pentru anul 2022 arată o scădere a PIB-ului cu 5,9%, care acum reprezintă 13,6 miliarde de dolari. Venitul lunar disponibil al populației în 2022 a fost în medie de 4 253 de lei per persoană, în creștere față de 2021 cu 21,2% în termeni nominali, dar în scădere în termeni reali cu 5,9%. Aceste date indică o putere de cumpărare insuficientă considerând prețul mediu (38 EUR) al produselor de brand precum ZARA.

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

27.12.2024 09:10 Nicolae Negru Nicolae Negru // Maia Sandu, al doile...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cine credeți că va prelua puterea în R. Moldova, după alegerile parlamentare din 2025?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md