02:26:03 24.01.2025
Stiri

VIDEO // Curiozităţi despre „Chunnel”, TUNELUL care leagă Franţa de Marea Britanie

Reportaj 10.05.2015 20:28 Vizualizări2602 Autor: Ziarul National

Înainte de construcţia tunelului care leagă Franţa de Marea Britanie, finalizată în 1994, o călătorie cu vaporul dura în jur de 90 de minute, chiar dacă cele două state sunt despărţite de doar 50 de kilometri de apă. Datorită tunelului Canalului Mânecii, supranumit „Chunnel”, circa 50 000 de persoane tranzitează marea în doar 30 de minute. Mai jos sunt câteva curiozităţi despre acest tunel.

Un inginer a avut ideea de a construi un tunel submarin care să lege Franţa de Marea Britanie cu două secole înainte ca acesta să devină o realitate. Potrivit descopera.ro, Albert Mathieu-Favier a propus o astfel de construcţie încă în 1802 pentru ca trăsurile trase de cai să poată tranzita marea.

Au existat mai multe tentative de a construi acest canal. În 1880, aproape doi kilometri de tunel au fost construiţi, după care proiectul a fost abandonat. Despre continuarea lucrărilor s-a mai discutat şi în 1929, însă, cum negocierile aveau loc după Primul Război Mondial, ambele părţi s-au arătat sceptice, de teama unui viitor atac pe linia ferată. S-a ajuns atunci la concluzia că pot fi construite un fel de tranşee, la fiecare ieşire, astfel încât tunelul să poată fi inundat de oricare parte, în caz de forţă majoră.

Tunelul nu este unul singur, ci trei. Două sunt folosite de trenuri, în timp ce al treilea este folosit pentru mentenanţă şi ca rută de ieşire de urgenţă.

Tunelul a fost inaugurat de Regina Elisabeta a II-a şi de Francois Mitterrand, preşedintele Franţei. Cei doi s-au întâlnit pe terminalul Calais.

Pământul îndepărtat pentru a construi terenul a fost transformat într-un parc. Cele şapte milioane de tone de calcar, piatră şi moloz au ajuns în parcul Samphire Hoe, cu o suprafaţă de circa 70 de hectare, situat în sud-estul Angliei.

Un fost pilot de Formula 1, John Surtees, a fost primul care a condus o maşină prin Chunnel. Se întâmpla în 2009.

Tunelul dă naştere unor probleme legate de imigraţia ilegală. În 2008, patru bărbaţi au reuşit să pătrundă în tunel, din partea franceză, şi să parcurgă câţiva kilometri până când au fost zăriţi de un mecanic de tren care a alertat autorităţile.

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

27.12.2024 09:10 Nicolae Negru Nicolae Negru // Maia Sandu, al doile...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cine credeți că va prelua puterea în R. Moldova, după alegerile parlamentare din 2025?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md