CURIOS // De ce în Anglia se circulă pe partea stângă
În timp ce în majoritatea țărilor se circulă pe partea dreaptă, în Anglia și câteva dintre fostele colonii se circulă pe stânga.
India, Africa de Sud și Australia, care au fost cândva coloniile Angliei, sunt țări care au adoptat obiceiul englezesc și circulă pe partea stângă. La fel și japonezii sau thailandezii, deși nu au fost niciodată sub ocupație britanică.
Inițial, încă din cele mai vechi timpuri, europenii circulau pe partea stângă. În Franța, la începuturi, aristocrații mergeau pe partea stângă, în timp ce oamenii de rând pe partea dreapta, astfel încât să se facă o diferență clară între clasele sociale.
Napoleon a fost cel care a dat ordin ca fiecare provincie cucerită să își schimbe direcția traficului asemeni celui din Hexagon și să circule pe partea dreaptă.
Polonezii au circulat pe partea stângă până în 1922, portughezii până în 1928, spaniolii până în 1924, Italia până în 1922, Ungaria până în 1941, Suedia până în 1967, scrie auto-bild.ro.
Anglia a fost singura țară mare de pe Bătrânul Continent care nu a adoptat acest obicei. Și în Malta se circulă pe partea stângă. S-a întâmplat însă și invers. Samoa a trecut la condusul pe stânga în 2009.
Conform unei cercetări, țările în care se conduce pe partea stângă au mai puține accidente decât celelalte. Cercetările arată că omul este construit din punct de vedere anatomic pentru a circula pe partea stânga, deoarece vederea periferică a ochiului drept este mult mai dezvoltată decât cea a ochiului stâng.
În prezent, circa 66% din populaţia mondială conduce pe partea dreaptă şi restul de 34% conduce pe stânga.
VIDEO // Marcel Ciolacu, anunț ISTORIC de la Budapesta: ,,România va intra în spațiul Schengen terestru din 1 ianuarie 2025"
Aproape 600 de mii de persoane au solicitat deja compensații la energie: Au mai rămas lapte zile pentru a depune cererile pe platforma compensatii.gov.md
Cadrele didactice din Chișinău își vor primi salariile! Ministerele Educației și Finanțelor au găsit, împreună cu Primăria Chișinău, 209 milioane de lei